5+1 Λόγοι που Μπορεί να Αποτύχει η OnLine Επιχείρηση σου

On line επιχειρηση

5+1 Λόγοι που Μπορεί να Αποτύχει η OnLine Επιχείρηση σου

Η δημιουργία μιας online επιχείρησης σαν ιδέα μπορεί να φαίνεται εύκολη και απλή να πραγματοποιηθεί. Δυστυχώς όμως οι περισσότερες νέες online επιχειρήσεις αποτυγχάνουν αρκετά σύντομα μετά την ίδρυσή τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι το 50% των νέων online επιχειρήσεων αποτυγχάνουν κατά το πρώτο έτος λειτουργίας τους και το 95% τα πρώτα πέντε χρόνια.

Στην Bizz θέλουμε να το αλλάξουμε αυτό! Θέλουμε να δούμε τη δική σου online επιχείρηση να πετυχαίνει και να αναπτύσσεται. Για αυτό σε παρακαλώ δώσε προσοχή στους 5+1 λόγους για τους οποίους αποτυγχάνει μία νέα online επιχείρηση καθώς και τι μπορεί να κάνεις για να πετύχεις.

Πουλάς κάτι που δεν θέλει κανείς

Πρόβλημα: πολλοί αρχάριοι επιχειρηματίες αποφασίζουν να πουλήσουν ένα προϊόν ή μία υπηρεσία χωρίς να ξέρουν αν οι καταναλωτές το χρειάζονται στ’ αλήθεια. Δημιουργούν το ηλεκτρονικό τους κατάστημα χωρίς να έχουν πριν δοκιμάσει να πουλήσουν το προϊόν τους σε πραγματικούς πελάτες.

Λύση: για να αποφύγεις την αποτυχία το καλύτερο που έχεις να κάνεις, είναι μία έρευνα μεταξύ των πιθανών πελατών σου. Παρουσίασε τους το προϊόν σου, τα χαρακτηριστικά του, τη χρησιμότητά του, εξέτασε αν είναι κάτι που τους ενδιαφέρει και αν η τιμή του τους ικανοποιεί. Μην απευθυνθείς σε φίλους σου ή συγγενείς σου, που σε αγαπούν, αλλά μίλησε με ανθρώπους που θα σου πουν αντικειμενικά τη γνώμη τους.

Έλλειψη εστίασης

Πρόβλημα: ένα βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει κάθε νέος επιχειρηματίας είναι ότι επιλέγει να κάνει τα πάντα μόνος του. Μιλάει με προμηθευτές και πελάτες, λύνει προβλήματα, προσπαθεί να κάνει διαφήμιση, ασχολείται με τα λογιστικά, κ.ο.κ. Στην προσπάθεια λοιπόν να μπορέσει να τα κάνει όλα σωστά, δεν έχει το «καθαρό μυαλό» να επικεντρωθεί στα ουσιώδη: στο πως θα αναπτύξει την επιχείρηση του.

Λύση: πριν ξεκινήσεις την online επιχείρηση σου χρειάζεται να κάνεις μία έρευνα αγοράς και στη συνέχεια να χαράξεις μία σταθερή στρατηγική. Η έρευνα θα σε βοηθήσει να καταλάβεις που πρέπει να επικεντρωθείς και ποιους στόχους να πετύχεις. Στη συνέχεια η χάραξη μιας σταθερής στρατηγικής θα σε βοηθήσει να ξέρεις κάθε φορά ποιο είναι το επόμενο βήμα που έχεις να κάνεις. Έτσι δεν θα αποσπάται η προσοχή σου, η επιχείρησή σου θα προχωράει με βάση το σχεδιασμό τον οποίον έχεις κάνει και θα μειώσεις την αβεβαιότητα που φυσιολογικά έχεις ως νέος επιχειρηματίας.


★ Μια ενδιαφέρουσα στρατηγική για να αναπτύξεις την επιχείρηση σου είναι το Niche Marketing. Μπορείς να μάθεις περισσότερα γι’ αυτό στο άρθρο μας:  Εξειδικεύοντας την Eπιτυχία: Τα Πλεονεκτήματα του Niche Marketing


Δεν δίνεις σημασία στο marketing

Πρόβλημα: οι περισσότεροι νέοι επιχειρηματίες έχουν την πεποίθηση ότι από τη στιγμή δημιούργησαν το online κατάστημα τους, είναι βέβαιο ότι οι πελάτες θα έρχονται μόνοι τους σε αυτό, για να αγοράσουν το προϊόν τους.

Λύση: μην αφήνεις τον ενθουσιασμό να σε παρασύρει πιστεύοντας ότι την επόμενη μέρα οι πελάτες θα συρρέουν κατά εκατοντάδες στην online επιχείρηση σου. Πριν ακόμα ξεκινήσεις χάραξε μία στρατηγική marketing που θα καθοδηγεί όλες τις ενέργειες προβολής και προώθησης της επιχείρησης σου. Σχεδίασε το τι θα πεις σε ποιους θα πεις και ποια διαφημιστικά μέσα θα χρησιμοποιήσεις για να φτάσει το μήνυμά σου στους υποψήφιους πελάτες.

Αν αισθάνεσαι ότι δεν μπορείς να το κάνεις μόνος σου, τότε καλό θα ήταν να απευθυνθείς σε μία εταιρεία marketing. Συνεργάσου μαζί τους και εκμεταλλεύσου την εμπειρία τους σε τομείς όπως το SEO, η διαφήμιση στην Google, η διαφήμιση Facebook. Αν μάλιστα αυτή η εταιρεία έχει σαν mindset το growth hacking, τότε είναι σίγουρο ότι θα σε βοηθήσει να πετύχεις χωρίς να δώσεις πολλά χρήματα για το μάρκετινγκ.

Έλλειψη χρημάτων

Πρόβλημα: πολλοί νέοι επιχειρηματίες ξοδεύουν γρήγορα το αρχικό τους κεφάλαιο για το στήσιμο της επιχείρησης τους. Ως αποτέλεσμα κατά τους πρώτους δύσκολους μήνες λειτουργίας, δεν έχουν πόρους για να μπορέσουν να επενδύσουν στο marketing ή ακόμα και για να την κρατήσουν ζωντανή. Καταφεύγουν στο δανεισμό και σύντομα βάζουν «λουκέτο» έχοντας αποκομίσει χρέη από αυτή τη σύντομη περιπέτεια.

Λύση: μην ξεκινάς δίνοντας όλα σου τα χρήματα με την ελπίδα ότι θα έχεις μεγάλες πωλήσεις από την πρώτη μέρα λειτουργίας. Όπου είναι δυνατόν μην αγοράζεις εξοπλισμό αλλά νοίκιασε τον. Αν εμπορεύεσαι προϊόντα, μην δημιουργείς μεγάλο απόθεμα. Ξεκίνα με μία μικρή ποσότητα προϊόντων και προοδευτικά αύξησε το στοκ σου. Στο marketing, αντί να κάνεις άλλες δαπανηρές μορφές διαφήμισης, χρησιμοποίησε το digital marketing. Για κάθε ενέργεια που κάνεις σύγκρινε το κόστος με τα αποτελέσματα για να μπορείς να αποφασίσεις αν αξίζει την επένδυση που κάνεις. Και τέλος προσπάθησε να μην παίρνεις χρήματα από τη νέα σου επιχείρηση για τις προσωπικές σου ανάγκες. Δώσε στην online επιχείρηση σου περιθώριο 6 έως 12 μήνες, ώστε να μπορέσει να ορθοποδήσει.

Δεν ζητάς βοήθεια

Πρόβλημα: οι νέοι επιχειρηματίες κάνουν συχνά το λάθος να πιστεύουν ότι μπορούν να τα κάνουν όλα μόνοι τους χωρίς τη βοήθεια κανενός. Συνηθίζουν να είναι επίμονοι και αρνούνται να ζητήσουν βοήθεια, παρ’ ότι ξέρουν ότι τη χρειάζονται. Ακόμα χειρότερα μερικοί ζητούν βοήθεια, αλλά στην πραγματικότητα δεν ακούν τους συμβούλους και τους συνεργάτες τους.

Λύση: πρέπει να αποδεχτείς από την αρχή ότι δεν μπορείς να ξεκινήσεις χωρίς καμία βοήθεια. Είναι αδύνατο να πας στο φεγγάρι μόνος σου. Ζήτησε τη βοήθεια επαγγελματιών που θα σε βοηθήσουν να αποφύγεις τα λάθη του πρωτάρη. Βρες ένα καλό λογιστή, ένα καλό δικηγόρο και μία έμπειρη εταιρεία μάρκετινγκ. Συζήτησε μαζί τους, άκουσε τις λύσεις που θα σου προτείνουν και εμπιστεύσου τους.

Ακόμα καλύτερα, προσπάθησε να βρεις και έναν μέντορα: έναν έμπειρο επιχειρηματία ο οποίος πρόσφατα κατάφερε αυτό που προσπαθείς να πετύχεις και εσύ. Ζήτησε τη συμβουλή του, δες τη μέθοδό του και προσπάθησε να εκμεταλλευτείς την εμπειρία του.

Και πάνω από όλα: μην αφήνεις τον εγωισμό να καταστρέψει το μέλλον της επιχείρησής σου!

Έλλειψη πάθους

Πρόβλημα: κατά την προσωπική μου άποψη αυτός είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο αποτυγχάνουν οι νέες online επιχειρήσεις. Οι περισσότεροι νέοι επιχειρηματίες ονειρεύονται τα κέρδη και τα χρήματα που θα κερδίσουν και όχι το πώς θα μεγαλώσουν την επιχείρησή τους. Παθιάζονται περισσότερο στην ιδέα ότι θα βγάλουν χρήματα, παρά στο τι θα προσφέρουν στον πελάτη τους.

Λύση: στην αρχή τα πράγματα μπορεί να είναι ιδανικά. Αλλά ας είμαστε ειλικρινείς: η ζωή μιας επιχείρησης δεν είναι μία πτήση σε ανέφελο ουρανό. Σίγουρα θα συναντήσεις πολλά σκαμπανεβάσματα στην πορεία σου. Εάν δεν είσαι παθιασμένος με αυτό που κάνεις, θα σταματήσεις όταν προκύψουν οι πρώτες σοβαρές δυσκολίες. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να πιστέψεις στην ιδέα σου και να είσαι παθιασμένος με ότι κάνεις. Μην θέτεις τα χρήματά στο επίκεντρο των ονείρων σου. Κάνε την αγάπη για τη δουλειά σου την ατμομηχανή που θα οδηγεί μπροστά την online επιχείρησή σου.

Θέλεις τη βοήθεια μας;


Στη Bizz βοηθάμε νέους επιχειρηματίες να πετύχουν, καθώς δημιουργούν την πρώτη online επιχείρηση τους. Εάν χρειάζεσαι βοήθεια για το νέο σου ξεκίνημα μην διστάσεις να επικοινωνήσεις μαζί μας. Θέλουμε να σε βοηθήσουμε να πετύχεις και θα εργαστούμε σκληρά για να πραγματοποιήσεις τους στόχους σου.