Διαφήμιση στο Facebook – Ένα Πολύ Δυνατό Εργαλείο στη Διάθεση σας

Διαφημιση στο Facebook

Διαφήμιση στο Facebook – Ένα Πολύ Δυνατό Εργαλείο στη Διάθεση σας

Μέχρι το 2007, ο τρόπος διαφήμισης ήταν λίγο-πολύ ο γνωστός. Έντυπος τύπος, Ίντερνετ με έμφαση στο Google, τηλεόραση και ό,τι άλλο μπορούσε να φανταστεί ο εκάστοτε διαφημιστής ώστε να δει ένα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία όσο το δυνατόν περισσότερος κόσμος. Από το 2007 όμως, όλα άλλαξαν. Το Facebook που ήδη είχε κάνει με την εμφάνισή του μια επανάσταση, έκανε δεύτερη επανάσταση, και αυτή, στον τρόπο διαφήμισης: Έθεσε σε λειτουργία τις Facebook Ads (Διαφήμιση στο Facebook), ένα σύστημα διαφημίσεων για επιχειρήσεις που συνδέονται με χρήστες και στοχεύουν τις εκάστοτε καμπάνιες ακριβώς στο κοινό που ταιριάζει στα προϊόντα/υπηρεσίες τους.

Τι είναι τα Facebook Ads;

Όπως είπαμε, ξεκινάμε από το 0. Και αυτό σημαίνει ότι θα ξεκαθαρίσουμε κάθε απορία, από το 0, όσο προφανής και ας μας φαίνεται η απάντηση.

Τα Facebook Ads, λοιπόν, είναι ένα επί πληρωμή εργαλείο για τη διαφήμιση στο Facebook, το πιο δημοφιλές social media.

Αντιπροσωπεύουν μια πολύ αποτελεσματική μέθοδο για την εμφάνιση διαφημίσεων για προϊόντα ή υπηρεσίες που στοχεύουν σε συγκεκριμένα άτομα, την οποία μπορείτε να τμηματοποιήσετε με βάση πολλές μεταβλητές.

Η ηλικία, τα ενδιαφέροντα ή η γεωγραφική τοποθεσία είναι μερικά μόνο από τα κριτήρια με τα οποία μπορείτε να ρυθμίσετε τη διαφημιστική σας καμπάνια στο Facebook. Με αυτόν τον τρόπο θα έχετε την ευκαιρία να στοχεύσετε την καμπάνια σας σε ένα καλά καθορισμένο κοινό.

Έχετε παρατηρήσει ποτέ τις διαφημίσεις στο Facebook;  Εμφανίζονται με τη λέξη «χορηγούμενη» κάτω από το όνομα της σελίδας και μετακινείται στον τοίχο σας, μαζί με τις αναρτήσεις ή τις σελίδες άλλων χρηστών που ακολουθείτε.

Οι ανακοινώσεις των Facebook Ads, σε αντίθεση με τις αναρτήσεις που δεν υποστηρίζονται, εμφανίζονται πολλές φορές στον τοίχο κατά τη διάρκεια της καμπάνιας.

Γι ‘αυτό τυχαίνει να βλέπετε την ίδια διαφημιζόμενη ανάρτηση αρκετές φορές και έχετε την αίσθηση ότι «σας κυνηγάει».

Ας θέσουμε λοιπόν, μια θεμελιώδη ερώτηση για έναν διαφημιζόμενο:

«Τι μπορείτε να λάβετε από τα Facebook Ads;»

Το περιεχόμενο αυτών των διαφημίσεων μπορεί να εξυπηρετήσει διάφορους σκοπούς:

  • Να αυξήσετε τους ακόλουθους της σελίδας σας στο Facebook (following)
  • Nα διαφημίσετε το προϊόν ή την υπηρεσία σας για να το πουλήσετε (εμπορία)
  • Να εμπλουτίσετε την ελκυστικότητα της μάρκας (awareness)

Και αυτά τα στοιχεία είναι καίριας σημασίας: Μια καλή διαφημιστική εταιρεία θα φροντίσει για διαφημίσεις οι οποίες στοχεύουν στη λήψη του ονόματος και της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του χρήστη που έκανε κλικ στο υποστηριζόμενο Facebook ή Instagram. Συγκεκριμένα, μέσα από τη διαφήμιση μπορεί να επιτευχθεί μία πολύτιμη επαφή που, σε λιγότερο από ένα λεπτό, μας άφησε το email της, μας μίλησε στο Messenger και έγινε μέλος της κοινότητάς μας.

Έχουμε έτσι τρεις διαφορετικές μεθόδους για να επικοινωνήσουμε με τον υποψήφιο πελάτη, να μεταφέρουμε την αξία μας με δωρεάν περιεχόμενο για την ομάδα και να του προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας.

Ωστόσο, πρέπει να θυμόμαστε δύο πράγματα:

Το Facebook έχει από καιρό μειώσει την εμβέλεια των μη υποστηριζόμενων δημοσιεύσεων. Εάν θέλετε να επωφεληθείτε από αυτό το κοινωνικό δίκτυο, πρέπει να επενδύσετε σε διαφημίσεις.

Όποιος κι αν είναι ο στόχος της καμπάνιας σας, πρέπει να καθοριστεί ένας προϋπολογισμός, ένας στόχος και ένα αντικείμενο.

Γιατί να χρησιμοποιήσετε τη διαφήμιση στο Facebook

Αυτή είναι μια φαινομενικά εύκολη ερώτηση. Με λίγα λόγια θα μπορούσαμε απλώς να πούμε: Επειδή το Facebook μας γνωρίζει πολύ καλά.

Πράγματι, το Facebook γνωρίζει τα πάντα για κάθε μέλος του. Διαθέτει μια βάση δεδομένων για κάθε ένα από αυτά τα μέλη. Και η γνώση αυτών των πληροφοριών δίνει απίστευτη δύναμη. Καταλαβαίνετε τι σημαίνει να έχουν ήδη τα προφίλ δισεκατομμυρίων χρηστών ανά ηλικία, φύλο, ενδιαφέροντα και συνήθειες;

Αυτές είναι όλες χρήσιμες πληροφορίες για οποιαδήποτε εταιρεία, από τις πολυεθνικές μέχρι τα πιο μικρά καταστήματα.

Όταν πατάτε «Μου αρέσει» σε μια σελίδα, εκφράζετε ενδιαφέρον για ένα συγκεκριμένο θέμα. Αυτές οι πληροφορίες αποθηκεύονται – ανώνυμα – από το Facebook για να χρησιμοποιηθούν την κατάλληλη στιγμή.

Σε αυτό το σημείο θα αρχίσετε να βλέπετε διαφημιζόμενες αναρτήσεις οι οποίες αφορούν προϊόντα ή υπηρεσίες που σχετίζονται με αυτό το συγκεκριμένο θέμα.

Μπορούμε να πούμε ότι το Facebook είναι ένα είδος «ψηφιακού αυτοκινητόδρομου» με τις πινακίδες του. Ωστόσο, αυτές οι πινακίδες είναι εξατομικευμένες και ως εκ τούτου υπάρχει πολύ μεγαλύτερη πιθανότητα τα άτομα που μας ενδιαφέρουν να σταματήσουν και να τις διαβάσουν.

 

facebook ads

 

Και όχι μόνο. Υπάρχουν επίσης πολλές περισσότερες πιθανότητες ότι τα άτομα που στοχεύουμε θα προβούν στις ενέργειες που απαιτούνται από τη διαφήμιση:

  • Να αφήσουν το email τους
  • Να επισκεφτούν την ιστοσελίδα του διαφημιζόμενου
  • Να αγοράσουν το προϊόν/υπηρεσία

Όταν ο χρήστης εκτελεί τις συγκεκριμένες ενέργειες, η διαφήμιση έχει ήδη πετύχει έναν στόχο. Αυτό σημαίνει ότι ο χρήστης του Facebook έχει μετατραπεί σε χρήσιμη επαφή ή ακόμα και σε πελάτη.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η διαφήμιση στο Facebook είναι τόσο αποτελεσματική.

Και υπάρχει και συνέχεια: Λίγοι άνθρωποι γνωρίζουν ότι γύρω από το Facebook υπάρχει ένα οικοσύστημα συνεργαζόμενων ιστότοπων και εφαρμογών που σχηματίζουν το λεγόμενο «Audience Network» (Δίκτυο Κοινού). Οι ιστότοποι αυτοί κερδίζουν για να εμφανίζουν τις διαφημίσεις που βλέπετε στη ροή σας ακόμη και εκτός της πλατφόρμας.

Εάν είστε διαφημιζόμενος,  αυτό πρακτικά σημαίνει ότι έχετε απεριόριστη βάση χρηστών. Μέσω του «Audience Network», στην πραγματικότητα, μπορείτε επίσης να προσεγγίσετε άτομα που δεν διαθέτουν Facebook, αλλά σερφάρουν στο Διαδίκτυο.

Όποια και αν είναι η επιχείρησή σας, ως εκ τούτου, έχετε ήδη μια πιθανή βάση πελατών που θα ενδιαφέρεται για το προϊόν ή την υπηρεσία σας.

Απλώς πρέπει να μάθετε πώς να το επιτύχετε. Συνεχίζοντας να διαβάζετε αυτόν τον οδηγό θα καταλάβετε πώς να το κάνετε με πρακτικά εργαλεία.

Το Facebook σε αριθμούς

Ένας άλλος λόγος για τη χρήση διαφημίσεων Facebook είναι οι αριθμοί. Υπάρχουν περίπου 2,60 δισεκατομμύρια εγγεγραμμένοι χρήστες στο Facebook. Από αυτούς, περίπου 1,75 δισεκατομμύρια το χρησιμοποιούν καθημερινά (είναι «ενεργοί χρήστες»).

Ένας ενεργός χρήστης, κατά μέσο όρο, ξοδεύει δυόμιση (2,5) ώρες την ημέρα σε κοινωνικά δίκτυα.

Αν λάβουμε υπόψη τις ώρες του ελεύθερου χρόνου και αφαιρέσουμε 8 ώρες ύπνου και 8 ώρες εργασίας ή μελέτη, δεν είναι καθόλου λίγες.

Σύμφωνα με μια έκθεση του 2018, οι χρήστες περνούν περίπου 59 λεπτά την ημέρα στο Facebook. Ο μέσος χρόνος είναι σημαντικός γιατί όσο περισσότερο χρόνο αφιερώνει ο χρήστης στην πλατφόρμα τόσο περισσότερο εκτίθεται σε διαφημίσεις.

Κατά μέσο όρο, κάθε τρεις αναρτήσεις στο Facebook εμφανίζεται και μια σελίδα «χορηγούμενη» ή μια ιστορία.

Προσθέστε σε αυτό και το κοινό των ιστοτόπων, των ιστολογίων και των εφαρμογών που αναφέρθηκαν παραπάνω, το «Audience Network» το οποίο αφορά πάντα τον κόσμο του Facebook.

Έτσι, η συζήτηση διευρύνεται: Το ερώτημα δεν είναι πλέον πόσο χρόνο περνούν οι άνθρωποι στο Facebook, αλλά πόσος χρόνος ξοδεύουν στο Διαδίκτυο. Αντιλαμβάνεστε επομένως ότι, στατιστικά, το δυναμικό είναι τεράστιο.

Το Facebook επίσης διαθέτει το Audience Insights, το οποίο επιτρέπει την ανάλυση του στόχου του διαφημιζόμενου, τόσο από άποψη σύνθεσης όσο και συμπεριφοράς (κλικ, αλληλεπιδράσεις κ.λπ.). Πρόκειται για ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για την κατανόηση της αγοράς που στοχεύει κανείς. Ήτοι, να καταλάβετε πόσοι χρήστες του Facebook ενδιαφέρονται για τη θέση σας στην αγορά, εάν κάνουν κλικ λίγο ή πολύ, σε ποια ηλικία είναι και ούτω καθεξής.

Το Audience Insights είναι σπουδαίο γιατί συν τοις άλλοις δίνει μια ιδέα για το τι να περιμένουμε από το κοινό του Facebook, του Instagram, του Messenger και των διαφόρων ιστότοπων που αποτελούν μέρος του κοινού του γίγαντα του Zuckerberg.

Μιλάμε για ένα τεράστιο κοινό που καλύπτει εγκάρσια όλα τα τμήματα του πληθυσμού ή δυνητικούς αγοραστές για οποιαδήποτε αγορά. Επιπλέον, σε ποσοστό 93% εκείνοι που κάνουν marketing χρησιμοποιούν τακτικά Facebook Ads, ακριβώς επειδή, από όλες τις μορφές διαφήμισης, είναι αυτή που έχει την καλύτερη απόδοση επένδυσης.

Μια άλλη πολύ σημαντική πτυχή είναι εκείνη που αφορά τα κινητά: Έχει διαπιστωθεί ότι οι χρήστες του Facebook προτιμούν σε ποσοστό 96% (!!!) να συνδέονται από κινητές συσκευές, όπως smartphone, γεγονός που από μόνο του σημαίνει πως το Facebook έχει τις ρίζες του στην καθημερινή ζωή.

Και ο συναρπαστικός κόσμος των Facebook Ads συνεχίζεται.

Διαφήμιση στο Facebook

Οι αριθμοί του Instagram

Το Facebook είναι πραγματικά ένα ολόκληρο σύμπαν. Σε λίγα χρόνια, ο κολοσσός Facebook έχει αποκτήσει διάφορες κοινωνικές πλατφόρμες, οι οποίες λειτουργούν με την ίδια δυναμική η οποία προαναφέρθηκε. Εκτός από το WhatsApp, τον παγκόσμιο ηγέτη στα άμεσα μηνύματα, βρίσκουμε το Instagram, την κοινωνική πλατφόρμα για κοινή χρήση οπτικού περιεχομένου (εικόνες και μίνι βίντεο).

Γιατί μιλάμε για το Instagram;

Επειδή και οι δύο λογαριασμοί Instagram και Facebook μπορούν να διαχειρίζονται από τις ίδιες εφαρμογές, μοιράζονται επίσης τα ίδια δεδομένα και περιεχόμενο που έχουν σχεδιαστεί για τους followers.

Επιπλέον, είναι και οι αριθμοί του Instagram εξίσου σημαντικοί. Στο Instagram Stories, οι ενεργοί χρήστες αυξήθηκαν από 150 εκατομμύρια τον Ιανουάριο του 2017 σε 500 εκατομμύρια τον Ιανουάριο του 2019.

Ο μέσος χρόνος που αφιερώνει κανείς στην εφαρμογή είναι, κατά μέσο όρο, 53 λεπτά την ημέρα. Επίσης, οι χρήστες του Instagram σε ποσοστο 50% ακολουθούν τουλάχιστον μία εταιρεία. Και έπειτα, είναι και η αλληλεπίδραση: Το Instagram έχει επίπεδο αλληλεπίδρασης 4 φορές υψηλότερο από αυτό του Facebook και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το περιεχόμενο είναι καθαρά οπτικό.

Τα δεδομένα αυτά αποκτούν ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον όταν συνδυαστούν και με το γεγονός ότι οι χρήστες έχουν δηλώσει σε ποσοστό 80% ότι το Instagram τους βοηθά να αποφασίσουν εάν θα προβούν στην αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.

Και πάλι, χρησιμοποιώντας το Audience Insights, είναι δυνατόν να πληροφορηθεί ο διαφημιζόμενος εκ των προτέρων εάν η επιχείρησή του έχει μια πιθανή αγορά, ακόμη και στο Instagram.

Είναι φανερό λοιπόν από τα όλα τα παραπάνω πως το κέρδος από τη διαφήμιση στο Facebook έχει επομένως εκθετικό χαρακτήρα.