SEO για την Πρώτη Σελίδα της Google -Οδηγός Επιτυχίας 2021- Bizz

Bizz

Το Καλύτερο seo για την επιχείρηση σας

SEO για την Πρώτη Σελίδα της Google [Οδηγός Επιτυχίας 2021]

Τι Είναι το SEO;

SEO (Search Engine Optimization) είναι η συνεχής διαδικασία βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας με στόχο να εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων της Google σε αναζητήσεις συγκεκριμένων λέξεων-κλειδιά.

Ποιο απλά: με τις υπηρεσίες SEO βελτιστοποιούμε το website σας, ώστε όταν κάποιος στην Google αναζητά επιχειρήσεις ή προϊόντα σαν τα δικά σας, να εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα των οργανικών αποτελεσμάτων.

Γιατί να Κάνω SEO;

 

Το SEO είναι μια από τις μόλις δύο τεχνικές digital marketing που μπορείς να χρησιμοποιήσεις  για να βάλεις το website σου στον αφρό, δηλαδή να το φέρεις στην πρώτη σελίδα Google. To SEO προϋποθέτει τη δημιουργία μιας ιστοσελίδας που προσφέρει: υψηλής ποιότητας περιεχόμενο, τις πληροφορίες που ψάχνει ο χρήστης και τελικά παρέχει στους επισκέπτες την καλύτερη εμπειρία.

Η κατασκευή μιας ιστοσελίδας  που πληροί όλα τα κριτήρια αυτά, δεν θα συμβεί μέσα σε μια μέρα. Αν όμως λάβεις υπόψη σου τα οφέλη που θα έχεις, θα πεισθείς ότι η επένδυση στο SEO αξίζει τον κόπο.

1. Το SEO βελτιώνει το ROI

Κάθε επιχειρηματίας, αλλά και κάθε growth hacking marketing agency που σέβεται τα χρήματα του πελάτη του, θέλει να πετυχαίνει το μέγιστο όφελος με το μικρότερο δυνατό κόστος. Με άλλα λόγια θέλει να έχει υψηλό ROI (Return On Investment), δηλαδή δείκτη απόδοσης της επένδυσης στο digital marketing. Άλλωστε στο τέλος –όπως και εσύ θα ξέρεις- σημασία έχει τι πλήρωσες για αυτό που πήρες.

Η πληρωμένη διαφήμιση στο Google Ads σου δίνει άμεση πρόσβαση σε ένα τμήμα των αναζητήσεων που γίνονται. Αλλά δεν μπορεί να καλύψεις όλες τις λέξεις κλειδιά που σε ενδιαφέρουν. Κάτι τέτοιο θα είχε τεράστιο κόστος. Χρησιμοποιώντας παράλληλα όμως με το Google Ads μια στρατηγική SEO μπορείς καλύψεις το μεγαλύτερο εύρος των αναζητήσεων που σε ενδιαφέρουν με μικρότερο κόστος.

Μια άλλη περίπτωση που σε ενδιαφέρει, είναι να συνδυαστούν το Google Ads με το SEO στις δημοφιλείς λέξεις-κλειδιά που σε αφορούν. Δηλαδή ο χρήστης που ψάχνει κάτι να μπορεί να δει το site σου και στα πληρωμένα και στα δωρεάν αποτελέσματα της πρώτης σελίδας της Google. Έρευνες έχουν δείξουν ότι αυτός ο συνδυασμός μπορεί να αυξήσει την επισκεψιμότητα στο website σου μέχρι και 50%. Αναμφίβολα πολύ εντυπωσιακό νούμερο!

2. To SEO βελτιώνει την εμπειρία του χρήστη

Ο σκοπός μιας στρατηγικής SEO είναι να δώσει λόγους στη Google να φέρει το site σου στην πρώτη σελίδα της. Ταυτόχρονα όμως το κάνει ελκυστικότερο στο κοινό σου.

Για να βοηθήσουμε την Google κάνουμε το λεγόμενο On-Page SEO, δηλαδή την βελτιστοποίηση του κώδικα και των κειμένων, την απλοποίηση διαφόρων τεχνικών παραγόντων και την συγγραφή περιεκτικών και πρωτότυπων κειμένων. Έτσι την βοηθάμε να το «διαβάσει» ευκολότερα και να το αξιολογήσει θετικότερα.

Αλλά το όφελος από το On-Page SEO δεν περιορίζεται μόνο εκεί: βελτιώνει την εμπειρία που αποκομίζει ο επισκέπτης από το website (User Experience). Η δημιουργία blog με απλοποιημένα και χρηστικά κείμενα, με ελκυστικό περιεχόμενο σε visual μορφή (βίντεο, εικόνες, infographics), κερδίζει την εμπιστοσύνη του και κάνει ευκολότερη την απόφαση να αγοράσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου.

πρώτη σελίδα google

3. Το SEO φέρνει επισκέπτες 24/7/365

Σε αντίθεση με τη διαφήμιση στο Google Ads όπου ο προϋπολογισμός σου είναι πιθανό να επικεντρώνεται στην προβολή διαφημίσεων σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες, το SEO μπορεί να φέρνει επισκέπτες στην ιστοσελίδα σου 24/7/365. Ακόμη και αν ένας υποψήφιος πελάτης ψάχνει για προϊόντα ή υπηρεσίες παρόμοιες με τη δική σου, την ώρα που οι διαφημίσεις σου δεν εμφανίζονται, θα μπορεί να δει την επιχείρηση σου, χάρη στο ότι είσαι στα δωρεάν αποτελέσματα της πρώτης σελίδας Google.

4. Το να είσαι στην πρώτη σελίδα Google βοηθά τη φήμη σου

Μέχρι πριν από μερικά χρόνια, όταν θέλαμε να βρούμε προμηθευτή για να αγοράσουμε κάτι, ρωτούσαμε τ’ άτομα που εμπιστευόμασταν περισσότερο, όπως συγγενείς, φίλους ή συνεργάτες. Ή ψάχναμε σε κάποιον έντυπο κατάλογο όπως ο Χρυσός Οδηγός. Σήμερα το ρόλο αυτό τον έχουν οι μηχανές αναζήτησης δηλαδή κατά κύριο λόγο η Google. Ειδικά σε προϊόντα ή υπηρεσίες που δεν έχουμε κάποιον ανθρώπινο σύμβουλο να μας κατευθύνει, η σύσταση της είναι καθοριστική.

«Και πως μας συστήνει κάποιον το Google;» μπορεί να ρωτήσεις. Μα φυσικά με την κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης. Το να είσαι στην πρώτη σελίδα της Google σημαίνει ότι απολαμβάνεις την εμπιστοσύνη της, τουλάχιστον περισσότερο από το να ήσουν στην 3η  ή στην 7η  σελίδα. Για τον υποψήφιο πελάτη που δεν σε ξέρει με άλλο τρόπο και που δεν έχει προσωπική άποψη για την επιχείρηση σου, αυτή η «σύσταση» λέει πολλά για την δυναμική της. Έτσι εμμέσως αυξάνεται η φήμη της, αλλά και η πιθανότητες να κερδίσεις ένα ακόμα πελάτη.

5. Με το SEO κερδίζεις τους ανταγωνιστές σου

Στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων κάθε αναζήτησης στο Google υπάρχουν τουλάχιστον έως επτά θέσεις πληρωμένων διαφημίσεων (Ads), τρία αποτελέσματα στο χάρτη της Google και δέκα οργανικά (δωρεάν) αποτελέσματα. Αν καταφέρεις με την στρατηγική SEO που θα ακολουθήσεις να βρίσκεσαι σε καθεμία από τις τρεις παραπάνω κατηγορίες, δηλαδή στα πληρωμένα και στα οργανικά αποτελέσματα και στο χάρτη, τότε από στατιστικής και μόνο άποψης έχεις πολύ περισσότερες πιθανότητες να δεχτείς την επίσκεψη του υποψήφιου πελάτη.

Αλλά δεν είναι μόνο αυτό: κάθε θέση στην πρώτη σελίδα του Google που κερδίζεις εσύ την χάνει ένας ανταγωνιστής σου. Σκέψου λοιπόν το πιθανό ενδεχόμενο εσύ να έχεις τριπλή παρουσία στην πρώτη σελίδα, ενώ ο βασικός ανταγωνιστής σου είναι στην δεύτερη σελίδα. Ποιος νομίζεις ότι ανταγωνίζεται από θέση ισχύος;

 

Πόσο χρόνο θα χρειαστεί για βρεθείς στην πρώτη σελίδα της Google;

 

Όσο και να το θέλουμε δεν μπορούμε να δώσουμε μια συγκεκριμένη απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Σίγουρα όχι τον χρόνο των λίγων ωρών όπως συμβαίνει με το Google Ads ή ακόμα και λίγων ημερών. Η παρουσία σου στην πρώτη σελίδα εξαρτάται από τις ακόλουθες παραμέτρους.

Πόσο γρήγορα θα κάνεις τις ρυθμίσεις SEO

Η Google κατατάσσει τα websites στα οργανικά αποτελέσματα, αφού εξετάζει πάνω από 200 διαφορετικούς παράγοντες. Κάποιοι από αυτούς αναφέρονται στο περιεχόμενο που βλέπει ο χρήστης, ενώ άλλοι έχουν να κάνουν με την αρχιτεκτονική του site που διαβάζει η Google. Κάθε παράγοντας κατάταξης παίζει το ρόλο του ώστε αυτό να θεωρηθεί αρκετά καλό για την πρώτη σελίδα Google. Είναι αυτονόητο λοιπόν ότι η βελτιστοποίηση (SEO optimization) της ιστοσελίδα σου απαιτεί πολύ χρόνο και προσπάθεια. Προσπάθεια από την εταιρεία SEO ώστε να βελτιστοποιήσει όσο το δυνατόν περισσότερο το site και χρόνος από τη μηχανή αναζήτησης για να το διαβάσει και να το «εμπιστευτεί», πριν αρχίσει να το ανεβάζει ψηλά  στα οργανικά αποτελέσματα.

Λέξεις-κλειδιά που θα στοχεύσεις

Βασική προϋπόθεση για το χρόνο που θα απαιτηθεί, είναι επίσης το ποια keywords έχεις στοχεύσει. Αν η επιλογή σου είναι λέξεις κλειδιά (Keywords)  που είναι καθόλου ή λίγο ανταγωνιστικά, θα έχεις πιο γρήγορα αποτελέσματα. Αν για παράδειγμα σε ενδιαφέρει να βγεις στην πρώτη σελίδα Google στην αναζήτηση «ξενοδοχείο στη Μογγολία», ναι είναι εφικτό να βρεθείς μέσα σε μερικές εβδομάδες στην κορυφή των οργανικών αποτελεσμάτων. Ο ανταγωνισμός και οι αναζητήσεις για αυτό το long tail keyword είναι μηδενικά, άρα είναι εύκολο να είμαστε πρώτοι σε μικρό χρονικό διάστημα. Δεν ισχύει βέβαια το ίδιο για το keyword «ξενοδοχείο Μύκονος» που ο ανταγωνισμός είναι πολύ πολύ μεγαλύτερος.  Οι λέξεις-κλειδιά που θα στοχεύσεις θα καθορίσουν το χρόνο θα χρειαστείς. Στην πράξη στην Bizz εφαρμόζουμε μια μεικτή στρατηγική που περιλαμβάνει keywords και από τις δύο κατηγορίες, ώστε να έχεις καλύτερα αποτελέσματα.

Τι θα κάνουν οι ανταγωνιστές σου

Στη Bizz συνηθίζουμε να λέμε ότι «το SEO είναι ένας μαραθώνιος στον οποίο δεν τρέχουμε μόνοι μας». Τα οργανικά αποτελέσματα της πρώτης σελίδας δεν είναι στατικά. Υπάρχουν συχνές αλλαγές στις κατατάξεις. Ο λόγος είναι πως εκτός από δικός σου, τα δωρεάν αποτελέσματα της πρώτης σελίδας Google είναι ο στόχος και των ανταγωνιστών σου. Όπως και εσύ, και αυτοί καταστρώνουν τα πλάνα τους για να βρεθούν εκεί. Ποιος θα νικήσει; Αυτός που έχει την καλύτερη στρατηγική!  Ευτυχώς στο SEO δεν παίζουν ρόλο τα χρήματα. Μόνο η έξυπνη στρατηγική και η συνεπής εφαρμογή της.

Συνέπεια στην εφαρμογή της στρατηγικής σου

Αυτή –κατά τη γνώμη μας  – είναι η σημαντικότερη παράμετρος της επιτυχίας. Όπως είπαμε προηγουμένως το SEO είναι μαραθώνιος. Θέλει από μέρους σου συνέπεια στη συνεχή παραγωγή περιεχομένου υψηλής ποιότητας και προσήλωση στη συνεχή βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σου. Διαφορετικά, αν κάνεις τις ενέργειες αυτές όταν έχεις χρόνο ή διάθεση, τα αποτελέσματα θα είναι φτωχά ή και απογοητευτικά.

 

Πώς Κάνουμε SEO στη bizz

 

Στην bizz ξεχωρίζουμε την διαδικασία βελτιστοποίησης (Search Engine Optimization) για την Google σε 3 στάδια:

 

Ανάλυση Αναγκών & Στόχευση

 

Πριν ξεκινήσουμε την κατασκευή της ιστοσελίδας, μέσα από ενδελεχή συζήτηση μαζί σας εντοπίζουμε τους στόχους που θέλετε να πετύχετε και τους τομείς που αποτελούν προτεραιότητα σας. Αυτά θα καθορίσουν τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά που θα στοχεύσουμε.

Αναλύουμε επίσης τα websites των βασικών ανταγωνιστών σας για την πρώτη θέση στην κατάταξη της . Με την χρήση διαγνωστικών εργαλείων εντοπίζουμε το που στοχεύουν, ποια τα δυνατά και ποια τα αδύνατα σημεία τους.

Στην συνέχεια θα διαμορφώσουμε την αρχιτεκτονική, το μενού και τα κείμενα, του δικού σας με βάση τις λέξεις-κλειδιά που στοχεύουμε.

H διάρκεια των παραπάνω εργασιών είναι από μία έως τρεις εβδομάδες.

 

On-Page SEO

 

Είναι όλες οι παρεμβάσεις που γίνονται σε τεχνικό επίπεδο μέσα στο website. Αυτό περιλαμβάνει την δημιουργία ή την βελτίωση των meta-tags, των anchor texts και του κώδικα, ώστε τα robots της Google να βοηθούνται να καταλάβουν το περιεχόμενο και να του δώσουν υψηλή βαθμολογία ποιότητας.

Το On-Page SEO διαρκεί από 6 έως 24 μήνες ανάλογα με τον τομέα που έχετε δραστηριότητα και τον ανταγωνισμό που υπάρχει. Σε αυτό το διάστημα παρακολουθούμε διαρκώς την κατάταξη στην Google και κάνουμε τις απαραίτητες παρεμβάσεις που θα μας φέρουν ποιο κοντά στο στόχο: την πρώτη σελίδα της Google.

 

Off-Page SEO

 

Αφού έχουμε βελτιστοποιήσει το εσωτερικό του site σας (on-page SEO), θα βελτιστοποιήσουμε και την εξωτερική παρουσία του. Αυτό γίνεται με την κοινοποίηση του στις μηχανές αναζήτησης, σε ποιοτικούς διαδικτυακούς καταλόγους (directories) και τη δημιουργία συνδέσεων (backlinks) με άλλα . Το Off-Page SEO μια δύσκολη διαδικασία που απαιτεί προσεκτικές κινήσεις για να φέρει αύξηση των επισκέψεων και της φήμης του. Αν γίνει με λάθος τρόπο μπορεί να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα και την «τιμωρία» από την Google, που μεταφράζεται σε πτώση πολλών θέσεων ή ακόμα και «εξαφάνιση» από τα οργανικά αποτελέσματα.

Το στάδιο αυτό ξεκινάει 2-3 μήνες αφότου έχει ξεκινήσει το On-Page SEO και τρέχουν παράλληλα για σύντομη επίτευξη του στόχου.

 

 

Εσείς σε Ποιον θα Εμπιστευτείτε το SEO της Επιχείρησης σας;

 

Από όλα τα παραπάνω, μπορείς εύλογα να συμπεράνεις πως μια σωστή στρατηγική SEO δεν έχει σαν μοναδικό όφελος να φέρει το site σου στην πρώτη σελίδα του Google. Αυτό είναι η βάση για να ξεκλειδώσεις πολλά ακόμα οφέλη. Απαραίτητη προϋπόθεση βέβαια είναι να εφαρμόσεις με συνέπεια και υπομονή την στρατηγική σου.

Η Bizz ως εταιρεία SEO, ειδικεύεται στο σχεδιασμό και την υλοποίηση πετυχημένων στρατηγικών που καταφέρνουν με χαμηλό κόστος να παράγουν δυσανάλογα υψηλά αποτελέσματα. Το έχουμε πετύχει για δεκάδες άλλους συνεργάτες μας, μπορούμε και για εσένα. Αν θέλεις να μας γνωρίσεις και να επωφεληθείς από την εμπειρία και την εργατικότητα μας, συμπλήρωσε την φόρμα επικοινωνίας πατώντας εδώ. Θα είναι χαρά μας να σε βοηθήσουμε να πετύχεις τους στόχους που έχεις για την επιχείρηση σου.