Πόσο Χρόνο Χρειάζεστε για την Πρώτη Σελίδα Google;
Κάποιες πρακτικές growth hacking marketing φέρνουν γρήγορα και μετρήσιμα αποτελέσματα. Για παράδειγμα, οι διαφημίσεις στο Google Ads θα ξεκινήσουν αμέσως μόλις εγκριθούν από την πλατφόρμα (μέσα σε μερικές ώρες το πολύ) να φέρνουν επισκέπτες στο website, και πιθανόν τηλεφωνήματα ή πωλήσεις στο e-shop σας. Αν αλλάξετε στρατηγική στα Social Media θα δείτε αμέσως την διαφορά στην απήχηση, στα σχόλια και στις αντιδράσεις του κοινού σας.
Ως ιδιοκτήτης επιχείρησης και διαφημιζόμενος που είστε εξοικειωμένος με αυτές τις στρατηγικές, μπορεί να αναμένετε από το SEO για την πρώτη σελίδα Google να σας φέρει το ίδιο άμεσα αποτελέσματα. Είναι μάλιστα λογικό έως ένα βαθμό κάποιοι να γίνονται ανυπόμονοι, όταν δεν βλέπουν αλλαγή στην κατάταξη τους αμέσως μόλις πραγματοποιηθούν οι πρώτες ρυθμίσεις (on site seo) πάνω στο website τους.
Στη συνέχεια θα απαντήσουμε σε 3 βασικά ερωτήματα που αφορούν το SEO και τις διαδικασίες του: 1) Πόσο χρόνο απαιτεί η προετοιμασία του SEO και πότε θα δείτε τα πρώτα απτά αποτελέσματα, 2) Πόσο χρόνο χρειάζεται για να φτάσετε στην πρώτη σελίδα Google και τι απαιτείται για να μείνετε εκεί και 3) Ποια είναι η σωστή άποψη για το SEO;
Μέσα από την μελέτη τεσσάρων αληθειών γύρω από το SEO optimization, στο τέλος αυτού του άρθρου θα έχετε τις απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα.
Τα γρήγορα αποτελέσματα είναι μύθος
Ίσως έχετε ακούσει από κάποια εταιρεία SEO ή κάποιον SEO expert τον ισχυρισμό ότι παρέχουν στους πελάτες τους γρήγορα και εύκολα αποτελέσματα. Η υπόσχεση τους ίσως είναι ότι η ιστοσελίδα σας θα πρέπει να εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα Google μετά από μερικές εβδομάδες (1-2 μήνες το πολύ). Μάλιστα για να σας πείσουν, θα παραθέσουν περιπτώσεις πελατών τους που έφτασαν με την βοήθεια τους στην πρώτη σελίδα πολύ πολύ γρήγορα.
Η αλήθεια είναι ότι ορισμένες καμπάνιες SEO μπορεί να ανταποκριθούν στην προσδοκία αυτή, αν αναφέρονται σε λέξεις-κλειδιά ή τομείς δραστηριότητας που δεν είναι καθόλου ανταγωνιστικοί. Αν πχ μας ενδιαφέρει να βγούμε στην πρώτη σελίδα google στην αναζήτηση «ενοικίαση γραφείου στη Μογγολία», ναι είναι εφικτό να βγούμε μέσα σε μερικές εβδομάδες στην κορυφή των οργανικών αποτελεσμάτων. Ο ανταγωνισμός και οι αναζητήσεις για αυτό το long tail keyword είναι μηδενικά, άρα είναι εύκολο να είμαστε πρώτοι σε μικρό χρονικό διάστημα. Αλλά για τους περισσότερους τομείς δραστηριότητας και τις βασικές λέξεις κλειδιά που υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός, αυτό δεν είναι εφικτό.
Μια έμπειρη εταιρεία SEO όπως η Bizz, θα ακολουθήσει πάνω κάτω το ακόλουθο χρονοδιάγραμμα:
1. Προετοιμασία SEO: Έρευνα & Έγκριση Στρατηγικής: Μπορεί να χρειαστούν έως και 2 εβδομάδες
2. On-Page SEO για 5 long-tail keywords (φράσεις-κλειδιά): Μπορεί να χρειαστούν έως και 3 εβδομάδες
3. Off-Page SEO (μπορεί να γίνει ταυτόχρονα με On-Page) – Μπορεί να χρειαστούν έως και 3 εβδομάδες
Έτσι, η πρώτη φάση στη διαδικασία του SEO μπορεί να διαρκέσει έως και 1 με 1,5 μήνα ξεκινώντας με την έρευνα και συνεχίζοντας με την παραγωγή περιεχομένου, την βελτιστοποίηση και τις αρχικές ρυθμίσεις. Μετά από αυτό, θα πρέπει να περιμένετε ώστε τα crawl της Google να ανιχνεύσουν και να ευρετηριάσουν το website σας. Αν και δεν υπάρχει συγκεκριμένος χρόνος, η εμπειρία μας έχει δείξει ότι μπορεί να περιμένουμε έως και δύο εβδομάδες για να συμβεί αυτό
Συνεπώς, για να έρθει η στιγμή που το website σας θα είναι ορατό στα οργανικά αποτελέσματα της Google (σελίδες 10-15) θα χρειαστεί περίπου 1 με 2 μήνες SEO optimization. Αυτό είναι ένα αισιόδοξο σενάριο, εφόσον έχετε συνεργασία με μια εταιρεία SEO ή έναν SEO expert που ακολουθεί τις βέλτιστες πρακτικές.
Είναι φανερό ότι μια έμπειρη εταιρεία SEO θα πρέπει να εφαρμόσει τις πρακτικές της στο On-Page και Off-Page SEO για πολλούς μήνες με τη βοήθεια σας, μέχρι να δείτε τα πρώτα σημαντικά αποτελέσματα. Ειδικά σε μια νέα επιχείρηση (νέα στο internet), θα μπορούσε να μας πάρει 6 μήνες έως ένα χρόνο για να δούμε ξεκάθαρα κέρδος από το SEO. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους αυτή τη στρατηγική growth hacking θα πρέπει να θεωρείται σαν μια μακροπρόθεσμη επένδυση και όχι μια βραχυπρόθεσμη καμπάνια.
Το SEO είναι περίπλοκο.
Η Google κατατάσσει τα websites στα οργανικά αποτελέσματα, αφού εξετάζει πάνω από 200 διαφορετικούς παράγοντες. Αυτοί οι παράγοντες κατάταξης είναι ουσιαστικά γνωρίσματα που πρέπει να έχει το website σας, προκειμένου να θεωρηθεί αρκετά καλό για την πρώτη σελίδα Google. Η βελτιστοποίηση (SEO optimization) της ιστοσελίδα σας και η online παρουσία σας για την επίτευξη αυτών των προτύπων απαιτεί πολύ χρόνο και προσπάθεια. Θα πρέπει να περάσει κάποιος χρόνος που το website σας διατηρείται στα επιθυμητά αυτά πρότυπα, πριν αυτό αρχίσει να κινείται ανοδικά στα οργανικά αποτελέσματα.
Η έμπειρη εταιρεία SEO πειραματίζεται με μια σειρά από διαφορετικές τεχνικές και στρατηγικές για να φέρει καλά αποτελέσματα για λογαριασμό σας. Μερικές από αυτές τις τεχνικές θα πετύχουν, ενώ άλλες μπορεί να μην φέρουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Και αυτή η διαδικασία απαιτεί χρόνο και υπομονή από μέρους σας.
Τα οργανικά αποτελέσματα δεν είναι στατικά
Το λέμε συχνά με τους πελάτες μας ότι «το SEO είναι ένας μαραθώνιος στον οποίο δεν τρέχουμε μόνοι μας». Οι ανταγωνιστές σας θα μπορούσαν ανά πάσα στιγμή να αλλάξουν τη στρατηγική τους και να κάνουν κάτι εξίσου αποδοτικό στις SEO καμπάνιες τους. Αυτό μπορεί να ανεβάσει υψηλότερα τα δικά τους website και θνα παρατηρήσετε μια πτώση στην δική σας κατάταξή. Τα αποτελέσματα της πρώτης σελίδας Google είναι πάντα εύκολα να αλλάξουν, οπότε αν δεν είστε στην κορυφή του SEO παιχνιδιού, θα χάσετε τη θέση σας γρήγορα.
Για να μπορέσετε να διασφαλίσετε (όσο αυτό είναι δυνατό) την θέση σας και να αναρριχηθείτε υψηλότερα, είναι σημαντικό να είστε συνεπείς με την καμπάνια SEO σας και να διατηρείτε ψηλά την ποιότητα της ιστοσελίδας σας. Συνέπεια και ποιότητα που; Συνέπεια στη συνεχή παραγωγή περιεχομένου υψηλής ποιότητας που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πελατών σας. Στο τέλος της ημέρας είναι καλό να θυμόμαστε πάντα ότι το SEO γίνεται πρώτα από όλα για τους πελάτες. Μια θέση στην πρώτη σελίδα Google δεν είναι αυτοσκοπός. Έχει νόημα μόνο όταν μας φέρνει ποιο κοντά σε εκείνους.
Η Google αρέσκεται να ανακατέβει την τράπουλα
Η Google αναβαθμίζει τον αλγόριθμο της συνεχώς περιλαμβάνοντας νέες συνθήκες ή παράγοντες τακτικά. Η μηχανή αναζήτησης δεν μπαίνει στον κόπο να ενημερώσει την SEO κοινότητα για τις αλλαγές που κάνει. Κατά συνέπεια κάθε εταιρεία SEO και κάθε SEO expert αναγκάζεται να μελετήσει τις αλλαγές, να δει τον αντίκτυπο που είχαν στις υπάρχουσες καμπάνιες, και να αντιδράσει ανάλογα.
Οι εταιρίες SEO εργάζομαστε σκληρά για τη συλλογή δεδομένων από χιλιάδες ιστοσελίδες για αρκετές ημέρες, για να καθορίσουμε πώς οι αλλαγές στον αλγόριθμο επηρεάζουν πλέον την κατάταξή σας. Και το κυριότερο: θα αλλάξουμε τη στρατηγική μας με βάση αυτές τις νέες πληροφορίες, προκειμένου να διατηρήσουμε ή να βελτιώσουμε την κατάταξη του website σας .
Η σωστή άποψη για το SEO
Το SEO πρώτη σελίδα απαιτεί πολλή προσπάθεια, αφοσίωση, εμπειρία και γνώση. Ωστόσο, αν έχετε συνεργασία με μια έμπειρη εταιρία SEO, που έχει τη σωστή στρατηγική και είστε συνεπείς στην παραγωγή ποιοτικού περιεχομένου, θα δείτε μεσο-μακροπρόσθεσμα σημαντικά αποτελέσματα.
Η Google και οι άλλες μηχανές αναζήτησης αναζητούν αξιόπιστα websites με ποιοτικό περιεχόμενο. Ο στόχος τους είναι να παρέχουν στους χρήστες τους την καλύτερη δυνατή εμπειρία και τις ποιο χρήσιμες πληροφορίες. Εάν το website σας ενημερώνεται τακτικά με χρήσιμο περιεχόμενο και είναι τεχνικά άρτιο, θα φτάσει και θα παραμείνει στην πρώτη σελίδα Google για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Το σημαντικότερο είναι να παραμείνετε υπομονετικοί (κυρίως όταν φαίνεται πως έχετε «κολλήσει» χαμηλά και δεν ανεβαίνετε) και να δώσετε στην εταιρεία SEO που συνεργάζεστε τον απαιτούμενο χρόνο για να φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα.