Growth Hacking – To Αύριο του Marketing

Growth Hacking - Τι είναι και πως βοηθά την επιχείρηση σου

Growth Hacking – To Αύριο του Marketing

Τo Growth Hacking είναι μια νέα επιχειρηματική νοοτροπία που βασίζεται στη διαδικασία πειραματισμού μεταξύ των καναλιών marketing και της ανάπτυξης προϊόντων, με σκοπό τον εντοπισμό των αποτελεσματικότερων τρόπων ανάπτυξης μιας επιχείρησης. Με άλλα λόγια τo Growth Hacking αναφέρεται σε ένα σύνολο συμβατικών και μη συμβατικών πειραμάτων marketing που οδηγούν στην αλματώδη ανάπτυξη μιας επιχείρησης.

Η Μεγαλύτερη Πρόκληση της Επιχείρησης σας

 

Η κάθε επιχείρηση σήμερα ανεξάρτητα του μεγέθους της αντιμετωπίζει μεγάλες προκλήσεις. Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν (και παραμένει) πως θα καταφέρει να αναπτυχθεί μέσα σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον.

Οι κυριότερες αιτίες που δυσκολεύουν την ανάπτυξη έχουν να κάνουν με: α)  προβλήματα στη διαχείριση των εσωτερικών επιχειρηματικών διαδικασιών για την εξέλιξη των υφιστάμενων προϊόντων και υπηρεσιών και τη δημιουργία νέων και β) την αδυναμία πλήρους εκμετάλλευσης των ευκαιριών ανάπτυξης που παρουσιάζονται.

To Growth Hacking είναι μια αξιόπιστη λύση και για τα δύο αυτά προβλήματα.

Τι Πετυχαίνει το Growth Hacking

 

Το βασικό ζητούμενο για κάθε εταιρεία είναι να μεγαλώσει τη βάση των πελατών της προκειμένου να επιβιώσει και να αναπτυχθεί. Σε αυτό μπορεί να συμβάλει το παραδοσιακό marketing με τις τεχνικές του. Αλλά κάπου εκεί σταματούν οι δυνατότητες του.

Τo Growth Hacking κάνει πολλά περισσότερα από το να βοηθά να αποκτήσει η επιχείρηση νέους πελάτες. Συμβάλει στο να ενεργοποιήσει τους πελάτες της και να χτιστεί μια αμφίδρομη σχέση μαζί τους, που τελικά θα οδηγεί στο να επιστρέφουν αυτοί ολοένα και περισσότερα στην επιχείρηση.

Το Growth Hacking βοηθά την επιχείρηση να προσαρμόζεται στις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες και επιθυμίες των πελατών και να τους μετατρέπει, όχι μόνο σε μια αυξανόμενη πηγή εσόδων, αλλά σε παθιασμένους πρεσβευτές και έναν κινητήρα ανάπτυξης για το brand ή το προϊόν της.

Ποιες Ανάγκες Καλύπτει το Growth Hacking

Ανάγκη Για Σύνδεση Με Τους Πελάτες

Το παραδοσιακό marketing χαρακτηρίζεται από μια μονοδιάστατη σχέση ανάμεσα στους πελάτες και την επιχείρηση. Συγκεκριμένα ο πελάτης παίζει το ρόλο του παθητικού δέκτη των μηνυμάτων που εκπέμπει η επιχείρηση . Ακόμα και στο digital marketing αυτή η σχέση δεν αλλάζει ουσιαστικά παρά τις προσπάθειες που γίνονται για να έρθουν τα δύο μέρη κοντά.

Αντίθετα το Growth Hacking  βασίζεται σε μια αμφίδρομη σχέση μεταξύ της επιχείρησης και του πελάτη, που επεκτείνεται πολύ ποιο πέρα από την πώληση. Αυτό βοηθά την επιχείρηση να είναι σε άμεση σύνδεση με το πελατολόγιο της, να αντιλαμβάνεται τις αλλαγές στις προτιμήσεις του και κυρίως να ανταποκρίνεται άμεσα σε αυτές.  Το τελικό αποτέλεσμα είναι πάντα win-win και για τα δύο μέρη.

Ανάγκη Για Ταχύτητα

Σε μια εποχή που κυριαρχεί η ταχύτητα, το να μπορεί η επιχείρηση να αντιδρά γρήγορα στις εξελίξεις και στις αλλαγές που παρουσιάζονται είναι βασική αιτία ανάπτυξης. Της δίνει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα να εκμεταλλεύεται νέες ευκαιρίες, να διορθώνει άμεσα προβλήματα που προκύπτουν πριν αυτά γιγαντωθούν και να πρωταγωνιστεί στις αλλαγές στο επιχειρηματικό τοπίο.

Σε πολλούς κλάδους της οικονομίας το διάστημα που μεσολαβεί από τον προσδιορισμό μιας επιχειρηματικής ευκαιρίας μέχρι την δημιουργία ενός προϊόντος που θα την καλύπτει, μπορεί να είναι πολλοί μήνες ή ακόμα και χρόνια. Στο διάστημα αυτό διεξάγεται μια μάχη με τον χρόνο μεταξύ των διαφόρων παικτών της αγοράς, για το ποιος θα καταφέρει να είναι ο πρώτος που θα δηλώσει παρόν στην ανάγκη του πελάτη. Φανταστείτε ποιο θα είναι το αποτέλεσμα για εκείνον που θα καταφέρει πχ να μειώσει στο μισό τον προβλεπόμενο χρόνο. Αυτό το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μπορεί να το προσφέρει το Growth Hacking.

Ανάγκη Αξιοποίησης Των Δεδομένων

Σε ένα κόσμο που κυριαρχεί η πληροφορία, παρουσιάζονται τα εξής δύο παράδοξα: να υπάρχουν επιχειρήσεις που να πάσχουν από σοβαρή έλλειψη δεδομένων (data), ενώ άλλες να έχουν υπερπληθώρα από αυτά, αλλά να μην ξέρουν πώς να τα αξιοποιήσουν.

Το Growth Hacking, ακριβώς επειδή βασίζεται στην ύπαρξη και στην αξιοποίηση των σωστών δεδομένων, παρέχει τις λύσεις για την συλλογή, την επεξεργασία και την αξιολόγηση τους. Στόχος του είναι η αξιοποίηση των δεδομένων να συμβάλλει στην αλματώδη ανάπτυξη της επιχείρησης.

Μείωση Του Κόστους

Το Growth Hacking  διευκολύνει τους επιχειρηματικούς οργανισμούς να επιτύχουν ανάπτυξη, χωρίς να ξοδεύουν χρήματα σε ξεπερασμένες και τρομερά δαπανηρές εκστρατείες marketing αμφίβολης αποτελεσματικότητας. Σχεδιάζοντας χαρακτηριστικά που κάνουν τους καταναλωτές να αγαπούν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία και να το διαφημίζουν στους φίλους τους, δίνοντας δημιουργικούς τρόπους για να προσεγγίσουν τους πελάτες με νέους και μετρήσιμους τρόπους, το Growth Hacking παίρνει τη θέση του παραδοσιακού marketing και των διαφημιστικών ενεργειών, με στόχο μια συνεχή ανοδική πορεία.

Για Ποιες Επιχειρήσεις είναι το Growth Hacking;

Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω μπορεί να σκέφτεστε ότι «ακούγονται πολύ ωραία, αλλά αυτά λειτουργούν καλύτερα σε μεγάλες επιχειρήσεις, με πολύ προσωπικό και αντίστοιχους πόρους».

Θα μας επιτρέψετε να διαφωνήσουμε!

Το Growth Hacking σαν νοοτροπία αφορά περισσότερο τις μικρές, παρά τις μεγάλες επιχειρήσεις. Στην πραγματικότητα, δημιουργήθηκε και εφαρμόστηκε σαν μεθοδολογία –καταρχήν-  σε νεοφυείς (start-ups) επιχειρήσεις, με περιορισμένους πόρους, βοηθώντας τες να γίνουν σήμερα επιχειρηματικοί γίγαντες. Όπως δείχνει η εμπειρία, η διαδικασία μπορεί να υλοποιηθεί ακόμα και από τις μικρότερες ομάδες, οι οποίες για πολλές νεοσύστατες επιχειρήσεις, ειδικά στην αρχή της φάσης ανάπτυξης, πρέπει να διευθύνονται από τον ιδρυτή και να αποτελούν ολόκληρη την εταιρεία.

Για τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις, που πρέπει να αντιμετωπίσουν υφιστάμενες δομές και κουλτούρες ανθεκτικές στην αλλαγή, μπορούν να δημιουργηθούν  μικρές ανεξάρτητες ομάδες  που θα έχουν ως βασικό αντικείμενο την εφαρμογή της μεθοδολογίας  του Growth Hacking στον οργανισμό τους.

Όσον αφορά τους πόρους, ακριβώς επειδή επινοήθηκε για να βοηθήσει νεοφυείς επιχειρήσεις, οι πόροι που απαιτεί είναι οι λιγότεροι δυνατοί. Αποσκοπεί στο να εξισορροπήσει την έλλειψη κεφαλαίων με την αξιοποίηση της πληροφορίας (data) που προκύπτει από την διενέργεια στοχευμένων πειραμάτων.

 

Το Growth Hacking Μπορεί να Βοηθήσει Και την Δική σας Επιχείρηση

 

Αν το Growth Hacking βοήθησε επιχειρήσεις όπως το Dropbox, το Airbnb ή το Facebook, όταν ακόμα αποτελούνταν από ομάδες 5-10 ατόμων, να γίνουν αυτό που είναι σήμερα, γιατί να μην μπορεί να βοηθήσει και την δική σας επιχείρηση; Το μέγεθος της, η έλλειψη πόρων, η απουσία εμπειρίας στο marketing, δεν αποτελούν εμπόδια στην ανάπτυξη.

Το ζητούμενο σε κάθε περίπτωση είναι το τι όραμα έχετε εσείς για την επιχείρηση σας. Που θέλετε να την δείτε σε τρία ή πέντε χρόνια. Και αν είστε έτοιμοι να επενδύσετε στην διαρκή αναζήτηση της ανάπτυξης μέσα από την υιοθέτηση της μεθοδολογίας του Growth Hacking.

Η Bizz είναι μια εταιρία που ειδικεύεται στην εφαρμογή του Growth Hacking. Η εμπειρία που έχουμε αποκτήσει, αλλά και η συνεχής εξέλιξη της μεθοδολογίας που κάνουμε, μας καθιστούν χρήσιμους συνεργάτες των επιχειρήσεων που αναζητούν την ανάπτυξη. Αν θέλετε το ίδιο και για την δική σας επιχείρηση, μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για μια δωρεάν συνάντηση.  Το Growth Hacking σίγουρα μπορεί να βοηθήσει την ανάπτυξη και της δικής σας επιχείρησης!