Local SEO – Τι Είναι και Πως Λειτουργεί
Θέλετε ένα δωρεάν εργαλείο που σας επιτρέπει να ελέγχετε τον τρόπο εμφάνισης της επιχείρησής σας στους Χάρτες Google (Google Maps) και στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης Google; Ναι, αυτό είναι το Google My Business (GMB). Αν και οι μικρές επιχειρήσεις δεν πρέπει να δίνουν όλη την προσοχή τους μόνο στο Google, είναι χρήσιμο να θυμούνται ότι αυτός ο γίγαντας έχει κατά μέσο όρο πάνω από 40.000 αναζητήσεις ανά δευτερόλεπτο. Η έξυπνη χρήση του είναι μια ισχυρή αναπτυξιακή κίνηση.
Μετά τον θάνατο του Google Plus, η χρήση του Google My Business είναι ποιο σημαντική όσο ποτέ. Θα μπορούσαμε βάσιμα να πούμε ότι το Local SEO (τοπικό SEO) αρχίζει εδώ. Γιατί είναι σημαντικό;
Το 50% των ανθρώπων που αναζητούν μια τοπική επιχείρηση στο smartphone τους θα επισκεφτούν την επιχείρηση εκείνη την ημέρα. Αυτοί είναι άνθρωποι που έχουν αρχίσει να κάνουν έρευνα αγοράς για να βρουν κάτι συγκεκριμένο. Βεβαιωθείτε λοιπόν ότι κάνετε τα πάντα για να επιτρέψετε σε αυτόν που ψάχνει να σας βρει.
Τι είναι το Local SEO;
Το Local SEO (Search Engine Optimization) είναι ένας απίστευτα αποτελεσματικός τρόπος για να προβάλλετε την επιχείρησή σας στο διαδίκτυο. Βοηθά τις επιχειρήσεις να προωθούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους σε τοπικούς πελάτες την ακριβή ώρα που τους αναζητούν online. Αυτό επιτυγχάνεται με μια ποικιλία μεθόδων, μερικές από τις οποίες διαφέρουν πολύ από αυτές που εφαρμόζονται στο παραδοσιακό SEO.
Ποιοι πρέπει να είναι οι στόχοι του local SEO;
Το ισχυρό Local SEO σημαίνει ότι εμφανίζεστε όχι μόνο στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης, αλλά και στα σωστά σημεία. Δύο αποτελέσματα του επιτυχημένου local SEO είναι:
Το Google Local 3-Pack – Αυτή είναι η προβολή στα 3 αποτελέσματα που δίνονται στην κορυφή των οργανικών αποτελεσμάτων. Μάλιστα συχνά οι επιχειρήσεις αυτές εμφανίζονται με εύχρηστους συνδέσμους για κλήσεις, λήψη οδηγιών ή χρήσιμα links από το websites τους . Αυτά τα αποτελέσματα δεν συμβαίνουν τυχαία. Οι σωστές επιχειρηματικές πληροφορίες, τα θετικά σχόλια των πελατών, και ένα σταθερό ιστορικό SEO είναι αυτά που βοηθούν να βρεθεί μια επιχείρηση εκεί.
Ο πίνακας αποτελεσμάτων – Αυτό είναι ένα πλαίσιο με μια εστιασμένη περίληψη των αποτελεσμάτων ενός ερωτήματος αναζήτησης. Αλλά μπορείτε να προσελκύσετε την προσοχή των πελατών με μια γκάμα πληροφοριών μόνο αν η Google έχει πλήρη επίγνωση της επιχείρησής σας. Το Google My Business θα σας μεταφέρει εκεί.
Τι είναι μια “τοπική αναζήτηση”;
Αρχικά ας δούμε τις διαφορές ανάμεσα σε μια γενική αναζήτηση πληροφοριών και σε μια τοπική αναζήτηση.
Μια γενική αναζήτηση πληροφοριών θα μπορούσε να είναι το ερώτημα «διαρροή νερού στο μπάνιο». Όμως όταν το ερώτημα έχει πολύ περισσότερη πρόθεση αγοράς πίσω του, γίνεται «υδραυλικοί κοντά μου» ή «καλύτερος υδραυλικός [τοποθεσία]’. Τότε η τοπική αναζήτηση έχει σαφώς μεγαλύτερο ενδιαφέρον για μια επιχείρηση που έχει δραστηριότητα στην περιοχή.
Για αυτούς τους τύπους ερωτημάτων αναζήτησης, οι οποίοι συνήθως περιλαμβάνουν μια τοποθεσία ή την έκφραση «κοντά μου», οι μηχανές αναζήτησης κατανοούν ότι αυτό που θέλει ο ερευνητής είναι οι επιχειρηματικές προτάσεις ή λίστες με βάση την τοποθεσία. Και αυτό ακριβώς προσφέρουν με τις σελίδες αποτελεσμάτων των τοπικών μηχανών αναζήτησης.
Σύμφωνα με την Google to 46% των αναζητήσεων που κάνουν οι χρήστες της αφορούν πλέον τοπικές αναζητήσεις.
Τι είναι τα τοπικά οργανικά αποτελέσματα;
Είναι το γνωστό ως «τοπικό πακέτο» ή «πακέτο των 3». Αυτό είναι ένα μπλοκ από τρεις επιχειρήσεις που εμφανίζονται κάτω από τον χάρτη στα αποτελέσματα που εμφανίζονται μετά από μια αναζήτηση Google με τοπική πρόθεση.
Δείτε για παράδειγμα τα αποτελέσματα για την αναζήτηση «κλειδαράς Αθήνα».
Θα παρατηρήσετε ότι εδώ τα αποτελέσματα διαφέρουν από τα τυπικά οργανικά αποτελέσματα. Υπάρχουν πληροφορίες όπως οι ώρες λειτουργίας, οι αξιολογήσεις και οι φωτογραφίες. Αν και η Google είναι αρκετά ικανή για να τραβήξει αυτές τις πληροφορίες απευθείας από το website σας, δεν προέρχονται από εκεί τα στοιχεία.
Όλα όσα εμφανίζονται στο τοπικό πακέτο προέρχονται από το επιχειρηματικό προφίλ Google My Business, ένα χρήσιμο εργαλείο του Local SEO που γίνεται όλο και πιο σημαντικό καθώς η Google προσπαθεί να ικανοποιήσει περισσότερα ερωτήματα αναζήτησης τοπικού χαρακτήρα.
Τι είναι το Google My Business;
Το Google My Business (GMB) είναι, όπως υποδηλώνει το όνομα, το προφίλ της επιχείρησής σας στο Google.
Παρέχει πληροφορίες σε διάφορες εφαρμογές της Google, συμπεριλαμβανομένου του τοπικού πακέτου και των αποτελεσμάτων αναζήτησης των Χαρτών Google. Η συνηθέστερη εμφάνιση του είναι επάνω δεξιά (ή πάνω στο κινητό) στη πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων που σχετίζονται με το όνομα της επιχείρησης σας.
Το προφίλ σας στο Google My Business μπορεί να περιλαμβάνει πλήθος πληροφοριών που υποβάλλονται από εσάς, όπως υπηρεσίες που προσφέρετε, τα στοιχεία επικοινωνίας, η περιγραφή της επιχείρησης, ο κλάδος της και οι ώρες λειτουργίας. Ιδιαίτερα σημαντικές είναι οι λειτουργίες «Κριτικές», «Ερωτήσεις» και «Αναρτήσεις». Ειδικά οι Κριτικές παράγονται εξ ολοκλήρου από τους καταναλωτές, και έχουν μεγάλη σημασία για την εικόνα της επιχείρησης σας.
Θεωρείται σημαντικό το προφίλ σας στο Google My Business να είναι όσο το δυνατόν πιο ενημερωμένο και ακριβές. Με αυτό τον τρόπο μπορεί να έχει περισσότερες πιθανότητες εμφάνισης στο τοπικό πακέτο και να είναι ελκυστικό, ώστε να δικαιολογεί ένα κλικ από το χρήστη.
Τι περιλαμβάνει η καταχώρηση της επιχείρησης στο Google My Business
Καταρχήν, δώστε τις βασικές πληροφορίες που σας αφορούν. Ορίστε την τοποθεσία, τις ώρες λειτουργίας και τα στοιχεία επικοινωνίας. Αυτές είναι οι πληροφορίες που θα εμφανίζονται στους Χάρτες Google και στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης. Βεβαιωθείτε ότι δεν δίνετε στον δυνητικό πελάτη λανθασμένες πληροφορίες που θα σας κάνουν να χάσετε μια πώληση.
Σκεφτείτε στη συνέχεια τους όρους αναζήτησης που μπορεί να χρησιμοποιήσει ένας πιθανός πελάτης. Βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε αυτές τις λέξεις στην περιγραφή σας και σε άλλα πεδία όπου αναφέρετε τα στοιχεία της επιχείρησής. Η εξειδίκευση βοηθά. Αυτή σας κάνει να ξεχωρίζετε και επιτρέπει στην επιχείρησή σας να είναι κατάλληλη για πολλά διαφορετικά ερωτήματα αναζήτησης.
Πρόσθεσε φωτογραφίες. Σύμφωνα με το Google, οι επιχειρηματικές καταχωρήσεις με φωτογραφίες έχουν 35% περισσότερα κλικ στην ιστοσελίδα τους και 42% περισσότερα αιτήματα για οδηγίες πλοήγησης στην έδρα τους. Αυτό είναι ένα κομμάτι που –δυστυχώς- πολλές επιχειρήσεις παραβλέπουν. Προσθέστε λοιπόν φωτογραφίες για να αφήσετε τους επισκέπτες σας να γνωρίσουν την επιχείρηση και τις υπηρεσίες σας.
Ενθαρρύνετε τους πελάτες να αφήσουν κριτικές και να ανταποκριθείτε θετικά όταν το κάνουν. Όταν οι χρήστες βλέπουν τη θετική ανταπόκριση σας, θα κερδίσετε τη καλή τους εντύπωση. Μπορεί ακόμη να μπουν στον πειρασμό να αφήσουν και μια δική τους κριτική. Φυσικά, στην περίπτωση κακής κριτική, αυτό δεν είναι το μέρος για να συναισθηματικές εξάρσεις, αψιμαχίες ή αντιεπαγγελματική συμπεριφορά. Η αρνητική αξιολόγηση πρέπει να σας προβληματίσει, αλλά καλό είναι να απαντήσετε με νηφαλιότητα ακόμα και αν αμφισβητείτε τα κίνητρα του χρήστη που την έκανε.
Άλλες χρήσιμες συμβουλές για το Google My Business
Ορίστε μια υπενθύμιση για να ελέγχετε περιοδικά τα στοιχεία της επιχείρησής σας. Όπως η πλατφόρμα μπορεί να δημοσιεύσει μια κριτική της επιχείρησής σας, ο οποιοσδήποτε μπορεί επίσης να προτείνει μια αλλαγή ή επεξεργασία στην επαγγελματική σας καταχώριση. Ο στόχος της Google που το επιτρέπει είναι η ανάγκη για πληθώρα πληροφοριών ώστε να εξασφαλιστεί μεγαλύτερη ακρίβεια. Ωστόσο, πρέπει να γνωρίζετε ότι οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων δεν ενημερώνονται πάντοτε για τις αλλαγές.
Χρησιμοποιήστε τις “Αναρτήσεις” για να μοιραστείτε επιχειρηματικές ειδήσεις, προσφορές, πωλήσεις, προωθήσεις και παρόμοιες ενημερώσεις. Ενώ ο γενικός κανόνας για τα social media είναι να αποφύγετε να λέτε “εγώ, εγώ, εγώ” επειδή στους χρήστες δεν τους αρέσει να αισθάνονται ότι μιλάνε με έναν πωλητή, θυμηθείτε ότι οι αναρτήσεις του Google My Business δεν σαν τα δικά τους post. Αυτές είναι πληροφορίες που θα διαβαστούν από άτομα που ήδη ψάχνουν και είναι περίεργα για τις λεπτομέρειες της επιχείρησής σας. Ενδιαφέρονται για εσάς. Αφήστε τους να σας γνωρίσουν. Οι φωτογραφίες, οι σύνδεσμοι και οι παροτρύνσεις για δράση μπορούν να είναι χρήσιμα εδώ. Τα hastags, από την άλλη πλευρά, είναι λίγο άσκοπα.
Κατεβάστε στο κινητό σας την εφαρμογή Google My Business για εύκολη ενημέρωση, δημοσίευση και ειδοποιήσεις μηνυμάτων, καθώς και για να δείτε τα αναλυτικά στοιχεία της καταχώρισης της επιχείρησής σας. Οι ειδοποιήσεις μηνυμάτων είναι ένα μεγάλο μπόνους εδώ. Το Google My Business δημιούργησε έναν νέο τρόπο απευθείας σύνδεσης με τις επιχειρήσεις, οπότε βεβαιωθείτε ότι έχετε επίγνωση αυτού του νέου εργαλείου.
Πως θα κερδίσετε πελάτες με το Local SEO
Το Local SEO κερδίζει συνεχώς σε σπουδαιότητα για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Είναι ένα εργαλείο προβολής και προώθησης που μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στην προσπάθεια εύρεσης νέων πελατών. Φυσικά τα όσα είπαμε προηγουμένως απλά ακουμπούν την επιφάνεια όσων (πολλών) οι μικρές επιχειρήσεων μπορούν να κάνουν με το Google My Business. Εντούτοις είναι καλό να γνωρίζουμε από πού να ξεκινήσουμε.
Αν δεν έχετε μαζική παρουσία στο internet ή κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να τo χρησιμοποιήσετε. Το 78% των τοπικών αναζητήσεων οδηγεί στην πραγματικότητα σε αγορές από καταστήματα τοπικού χαρακτήρα. Μην διστάζετε να χρησιμοποιήσετε το Google My Business για την επιχείρησή σας. Χρησιμοποιήστε τα εργαλεία του για να τοποθετήσετε την επιχείρησή σας μπροστά στα μάτια των πελατών σας.
Αν ενδιαφέρεστε να μάθετε πως μπορεί το Local SEO, σε συνδυασμό με άλλες εξελιγμένες τεχνικές digital marketing, να αναπτύξει την επιχείρηση σας καλέστε μας στο 210 300 4448. H Bizz είναι μια εταιρεία seo που προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες στους πελάτες της. Θα χαρούμε να βρούμε μαζί την στρατηγική που θα απογειώσει τις πωλήσεις σας.