Πώληση Ελαιολάδου Μέσω Internet – Όσα Πρέπει να Ξέρεις
Θέλεις να πουλήσεις ελαιόλαδο μέσω Ίντερνετ και αναζητάς πώς μπορείς να ξεκινήσεις την ηλεκτρονική σου επιχείρηση; Μόλις έκανες την αρχή κάνοντας το σωστό κλικ: Εδώ θα βρεις τις πληροφορίες που χρειάζεσαι για να αξιοποιήσεις το προϊόν σου, να αυξήσεις κατακόρυφα τις πωλήσεις σου, αλλά και να επιβεβαιώσεις σε όλο τον κόσμο τη μοναδικότητα του ελληνικού ελαιόλαδου.
Πράγματι, το ελαιόλαδο είναι ένα από τα πιο δημοφιλή προϊόντα τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό και μέσα από το Ίντερνετ σου δίνεται η δυνατότητα να εξάγεις το δικό σου, εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο. Η χώρα μας βρίσκεται άλλωστε πάντα πολύ ψηλά στην παγκόσμια παραγωγή με εκατοντάδες ετικέτες υψηλής ποιότητας. Μπορεί να πάει και ακόμη ψηλότερα αρκεί να γίνει γνωστό γιατί το ελληνικό ελαιόλαδο είναι το καλύτερο στον κόσμο και γιατί διαφέρει ποιοτικά ακόμη και από τα υπόλοιπα της Μεσογείου.
Ωστόσο, χρειάζεται και η σωστή προετοιμασία του ηλεκτρονικού σου καταστήματος, ώστε να σου φέρει περισσότερα κέρδη αλλά και να συμβάλλεις στην προώθηση του πλέον καλύτερου ελαιολάδου στον κόσμο.
Ας δούμε όμως ποια είναι τα βήματα για να ανοίξεις το δικό σου e-shop και να κάνεις πώληση ελαιολάδου μέσω αυτού.
Τι προβλέπει η νομοθεσία για το ελαιόλαδο
Καταρχάς, θα πρέπει να γνωρίζεις ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία η μέγιστη ποσότητα που μπορείς να πουλήσεις μέσω του Ίντερνετ είναι τα πέντε λίτρα. Και αυτά, σε σφραγισμένες συσκευασίες που αποτρέπουν κάθε είδους νοθεία. Αυτό σημαίνει, ότι το χύμα και οι γνωστοί ντενεκέδες «από το χωριό», δεν μπορούν να πωληθούν μέσω του e-shop.
Κατά δεύτερον, και πολύ σημαντικό, είναι η διευκρίνιση του τι εννοούμε όταν λέμε πώληση ελαιολάδου μέσω internet. Διότι ακριβώς, όταν αναφερόμαστε στην πώληση ελαιολάδου, σύμφωνα με τη νομοθεσία, σημαίνει ότι πρόκειται μόνο για Εξαιρετικά Παρθένο λάδι ελιάς. Με τη σειρά του αυτό μεταφράζεται στο ότι πρέπει το ελαιόλαδο προς διάθεση να έχει περάσει από οργανοληπτική αξιολόγηση και χημικές αναλύσεις ώστε να έχει το δικαίωμα να αναγράφει η ετικέτα την περιζήτητη από όλο τον κόσμο «Εξαιρετικά Παρθένο Ελαιόλαδο».
Ακόμη και αν το δικό σου λάδι θεωρείς ότι είναι άριστο, δεν μπορείς να αποφύγεις την αξιολόγηση και τις αναλύσεις προτού το θέσεις στην αγορά: Έστω και ένα οργανοληπτικό ελάττωμα που μπορεί να οφείλεται σε διάφορους λόγους –τυχόν πρόβλημα στη συγκομιδή που δεν έγινε αντιληπτό, το διάστημα που μεσολάβησε μέχρι το ελαιοτριβείο, αποθήκευση κ.λπ- μπορεί να αλλοιώσει την ποιότητα του ελαιολάδου. Άλλωστε, η οξύτητα δεν είναι το μοναδικό στοιχείο που ορίζει το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο αλλά και πολλοί άλλοι παράγοντες τους οποίους αξιολογούν διαπιστευμένα από το ΕΣΥΔ (Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης) πάνελ γευσιγνωσίας ελαιόλαδου (π.χ. Υπουργείο Ανάπτυξης, Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, ΤΕΙ Καλαμάτας, ΣΕΒΙΤΕΛ). Επομένως, το ζήτημα της ποιότητας παίζει πολύ σημαντικό ρόλο και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, διότι ένα λάθος μπορεί αντί για κέρδος να φέρει πρόστιμα και καταγγελίες.
Δημιουργία του Eshop σου
Προκειμένου να κάνεις πώληση ελαιολάδου μέσω ίντερνετ, είναι φυσικά αυτονόητο ότι πρέπει να δημιουργήσεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Και το πώς θα δημιουργήσεις το E-shop σου είναι τόσο μεγάλης σημασίας όσο και οι συσκευασίες που θα επιλέξεις για το προϊόν σου. Με άλλα λόγια, φρόντισε η εμφάνιση του διαδικτυακού σου καταστήματος να είναι τόσο καλαίσθητη όσο και λειτουργική.
Εκτός αν δεν είσαι ειδικός στην κατασκευή ιστοσελίδων, είναι καλύτερα να απευθυνθείς στους επαγγελματίες του χώρου προκειμένου να δημιουργήσεις ένα πραγματικά αξιόλογο site. Μην επαναπαυθείς επομένως σε έτοιμες λύσεις για τη δημιουργία ιστοσελίδων που υπάρχουν στο Ίντερνετ. Όχι μόνο γιατί οι δυνατότητές τους είναι περιορισμένες αλλά και γιατί η επαγγελματική προσέγγιση στην κατασκευή ιστοσελίδων θα προσαρμόσει το περιεχόμενο στις δικές σου ανάγκες και τεχνικές προδιαγραφές.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η δυνατότητα για εύχρηστες και εύκολες συναλλαγές με τους πελάτες, στοιχείο πολύ σημαντικό για την καλή λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματός σου αλλά και την απήχηση των προϊόντων σου, τα οποία με τη σειρά τους θα αυξήσουν και τα κέρδη σου.
Βεβαίως, πέρα από τον σχεδιασμό και την κατασκευή του Eshop σου θα χρειαστεί να φροντίσεις και για τις απαραίτητες ενέργειες που χρειάζονται ώστε να συμβαδίζει με την ισχύουσα νομοθεσία για το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Και τώρα, μάρκετινγκ
Φυσικά, δεν αρκεί να βάλεις τα προϊόντα σου στην ηλεκτρονική ιστοσελίδα σου για να πετύχεις τόσο την περαιτέρω προώθηση του ελληνικού ελαιολάδου όσο και ικανοποιητικές πωλήσεις για την επιχείρησή σου. Όπως και στη Φύση έτσι και στην εμπορία εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου θα χρειαστούν «λιπάσματα» που προστατεύουν, επιταχύνουν και βελτιώνουν την αναμενόμενη συγκομιδή.
Ποια είναι αυτά τα λιπάσματα; Είναι κυρίως οι τρόποι με τους οποίους γίνεται εφικτή η εμπορία περιεχομένου, και για την πώληση ελαιολάδου οι καλύτεροι είναι οι εξής:
Αφήγηση ιστορίας (Story telling): Η «απλή» αφήγηση ιστοριών που σχετίζονται με τις αξίες και τον κόσμο της ελαιοκαλλιέργειας είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να δημιουργήσεις ισχυρούς δεσμούς με τους υποψήφιους πελάτες σου. Εδώ είναι μία καλή ευκαιρία να παρουσιάσεις επίσης τη μοναδικότητα του ελληνικού ελαιολάδου. Και ο καλύτερος τρόπος για να μπορέσεις να αφηγηθείς αυτές τις ιστορίες είναι η δημιουργία blog εντός του ηλεκτρονικού καταστήματός σου, μία κίνηση που ούτως ή άλλως είναι πάντα χρήσιμη, και κυρίως αποδοτική, για κάθε eshop.
SEO (Search Engine Optimization): Ίσως να ακούς για πρώτη φορά αυτή την ορολογία . Αλλά για κάποιον που θέλει να πουλήσει μέσω Ίντερνετ πρέπει να θεωρείται ως η πιο σημαντική μετά την επιμελή προετοιμασία των προς πώληση αγαθών του. SEO επομένως σημαίνει η προσπάθεια αναρρίχησης στην πρώτη σελίδα του Google και σίγουρα θα θέλεις να βγαίνει η επιχείρησή σου στις πρώτες αναφορές κάθε φορά που κάποιος γράφει για παράδειγμα «πώληση ελαιόλαδου». Και εδώ αναδεικνύεται και πάλι η σημασία δημιουργίας blog εντός του E-shop σου αφού είναι αυτό που, χάρη στο περιεχόμενό του, θα σε ανεβάσει στα ύψη στην αναζήτηση του Google.
Κοινωνικά Δίκτυα: Αξιοποίησε όσο το δυνατόν περισσότερο τα κοινωνικά δίκτυα (social media) για να προωθήσεις τα προϊόντα σου. Δημιούργησε προφίλ στο Facebook για το ηλεκτρονικό σου κατάστημα όπου θα αναδημοσιεύεις τις ιστορίες από το blog σου, αλλά και θα παρουσιάζεις συχνά τα προϊόντα σου δίνοντας πληροφορίες ή ακόμη και προσφορές για τους διαδικτυακούς σου φίλους. Το ίδιο μπορείς να κάνεις και στο Pinterest, στο Instagram και στο Τwitter εμπλουτίζοντας όσο τον δυνατόν το περιεχόμενό σου με αρκετές φωτογραφίες και βίντεο. Προσπάθησε να ενημερώνεις συνεχώς τα προφίλ σου στα social media όπως και στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Φυσικά, και αν στο επιτρέπει το budget σου, η επί πληρωμή διαφήμιση τόσο στο Facebook όσο και στο Google αποτελεί μία αποδοτική κίνηση για την προώθηση του ελαιόλαδού σου.
Θέλεις τη Βοήθεια μας;
Όπως θα έχεις ήδη διαπιστώσει, το ηλεκτρονικό κατάστημα για την πώληση ελαιόλαδου δεν διαφέρει σε πολλά από ένα φυσικό κατάστημα. Και, παρόλο που σου δίνει τη δυνατότητα να πουλάς 24 ώρες το 24ωρο και 365 ημέρες τον χρόνο –και βεβαίως ακόμη και σε ιδιαίτερες συνθήκες όπως εν μέσω lockdown λόγω πανδημίας- η έλλειψη βιτρίνας σε κάποια διεύθυνση σημαίνει ότι θα πρέπει να δημιουργήσεις εσύ μια καλή βιτρίνα στο Διαδίκτυο. Για να το πετύχεις, χρειάζεται επομένως, πέρα από την αγάπη για το ελαιόλαδο, και πολλή συστηματική δουλειά. Και αν όλα όσα χρειάζεται να κάνεις για ένα επιτυχημένο μάρκετινγκ σου φαίνονται πολλά ή/και δύσκολα, μπορείς πάντα να απευθυνθείς σε μία εταιρεία marketing όπως η Bizz, που θα αναλάβει να κάνει για λογαριασμό σου όλα τα παραπάνω βήματα ενώ εσύ θα αφοσιωθείς στο πώς να κάνεις καλύτερο το προϊόν σου.
Αν θέλεις περισσότερη βοήθεια κάλεσε μας στο 210 300 4448. Είμαστε πρόθυμοι να σε βοηθήσουμε να πετύχεις!