Με Ποιο Eshop θα Κάνεις Πρωταθλητισμό στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο;

ηλετρονικεσ πωλήσεις

Με Ποιο Eshop θα Κάνεις Πρωταθλητισμό στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο;

Quiz: Αν ήθελες να πάρεις μέρος σε αγώνες αυτοκινήτου με σκοπό να κερδίσεις, με τι αυτοκίνητο θα κατέβαινες; Μήπως θα χρησιμοποιούσες το συμβατικό σου αμάξι;

Απάντηση: Σε καμία περίπτωση! Θα ήθελες ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο ικανό για πρωταθλητισμό.

Στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ο «πρωταθλητισμός» απαιτεί κάτι αντίστοιχο: Ένα eshop που να έχει όλο το πακέτο, δηλαδή να είναι λειτουργικό, χρηστικό και με εμφάνιση που να μαγνητίζει.

Η εύκολη λύση

Το να έχεις ένα eshop σήμερα είναι ευκολότερο από ποτέ. Με πολύ μικρό κόστος μπορείς να χρησιμοποιήσεις online εφαρμογές που μέσα σε λίγα λεπτά θα σου δώσουν στο πιάτο έτοιμο το δικό σου ηλεκτρονικό κατάστημα. Δεν χρειάζεσαι γνώσεις προγραμματισμού. Δεν χρειάζεται να σχεδιάσεις ή να ψάξεις πολύ. Επιλέγεις το template, ανεβάζεις φωτογραφίες και περιγραφές των προϊόντων σου, τιμές, στοιχεία επικοινωνίας και είσαι έτοιμος.

Καταπληκτικό έτσι;

Λυπάμαι που θα σε απογοητεύσω, αλλά δεν είναι.

Ας πούμε την αλήθεια!

Δεν αρκεί να αποκτήσεις ένα οποιοδήποτε eshop για να κάνεις πρωταθλητισμό στο ηλεκτρονικό εμπόριο!

Τα eshop που ξεχωρίζουν είναι αυτά που μαγνητίζουν τον επισκέπτη με την εμφάνιση, διευκολύνουν με την λειτουργικότητα τους την πώληση και έχουν χρηστικό περιεχόμενο που τα κάνει να ξεχωρίζουν.

Το προκατασκευασμένο eshop μπορεί να έχει χαμηλό κόστος, που να το κάνει να φαίνεται ελκυστικό, αλλά δεν έχει κανένα από τα παραπάνω στοιχεία. Δεν είναι παραμετροποιημένο με βάση τα δικά σου δεδομένα και ανάγκες. Είναι μια λύση που κινείται στο μέσο όρο.
Αλλά εσύ θέλεις να γίνεις πρωταθλητής, έτσι δεν είναι;

Δημιούργησε eshop με προδιαγραφές

Από το να πληρώσεις κάτι που δεν θα αποδώσει στην πράξη, είναι προτιμότερο να επενδύσεις λίγα χρήματα παραπάνω σ’ ένα custom eshop που θα είναι προσαρμοσμένο στις δικές σου ανάγκες και θα έχει υψηλές τεχνικές προδιαγραφές. Ένα τέτοιο eshop σου δίνει την δυνατότητα να διαχειρίζεσαι εύκολα μόνος σου τα προϊόντα, αναδεικνύει το περιεχόμενο σου, είναι SEO ready, έχει responsive design και διευκολύνει τον πελάτη να συναλλαχθεί μαζί σου.

Χωρίς responsive design δεν πας πουθενά

Η έννοια του responsive design δεν είναι νέα. Το responsive web design έχει να κάνει κυρίως με το να παίζει το site σου σωστά στις κινητές συσκευές. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα πρέπει όλες του οι λειτουργίες (καλάθι αγορών, τα κουμπιά προσθήκη στο καλάθι, τα μενού, η ταχύτητα φόρτωσης, κτλ) να παίζουν στα κινητά το ίδιο καλά με τα desktop.

Τα τελευταία χρόνια η Google θέτει ως προτεραιότητα στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης τα websites που είναι φιλικά προς τις κινητές συσκευές. Αν το δικό σου eshop δεν έχει σχεδιαστεί για να παίζει σε κινητές συσκευές  (smartphones και tablets) έχεις χάσει τον αγώνα πριν καν ξεκινήσει.

Κάνε πολύ εύκολη την διαδικασία αγοράς

Το καλάθι αγορών και το γρήγορο checkout, ειδικά στις κινητές συσκευές είναι δύο πολύ σημαντικά θέματα. Σύμφωνα με μια έρευνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο, πολλά eshop χάνουν έως και το 65% του τζίρου τους λόγω προβλημάτων σε κάποιο από αυτά τα δύο.

Η απόσταση του πελάτη από το τελικό κλικ αγοράς είναι ίσως ο βασικότερος λόγος που συχνά οι πελάτες εγκαταλείπουν το καλάθι αγορών.

Το πόσο υψηλές θα είναι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις σου καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από το πόσο εύκολο είναι να ολοκληρώσει την αγορά ο πελάτης.

Μιμήσου αυτό που κάνουν οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς

Το να μιμηθείς στοιχεία από το marketing (ειδικά στο κομμάτι της παροχής περιεχομένου) των μεγάλων eshop της αγοράς είναι θεμιτό. Το να αντιγράφεις άκριτα είναι το κακό.

Παραδειγματίσου από το πώς ασκούν το ηλεκτρονικό εμπόριο τα κορυφαία eshop του κλάδου σου. Πώς είναι στημένο το μενού τους; Τι προβάλουν περισσότερο; Παρατήρησε και μάθε από τον τρόπο που είναι στημένο το καλάθι αγορών τους. Επίσης μάθε από το πώς χειρίζονται τα social media. Τι γράφουν στο blog τους; Κάθε πότε;

Στη συνέχεια δες τι από αυτά θα μπορούσες να εφαρμόσεις στο δικό σου eshop. Προσπάθησε να μιμηθείς, όχι απλά να αντιγράψεις την συνταγή κάποιου άλλου.

Πρόσθεσε ένα blog στο eshop σου

Ανεξάρτητα του τι θα πουλάς, η δημιουργία blog έχει κέρδος και πρέπει να είναι βασικό κομμάτι του σχεδιασμού σου.

Το χρειάζεσαι καταρχήν γιατί μπορεί σε βοηθήσει στο SEO. Τα καλογραμμένα άρθρα λειτουργούν θετικά στην προσπάθεια σου να αναρριχηθείς στην πρώτη σελίδα Google. Παίζουν σημαντικό ρόλο στο να αναγνωρίσει η Google το website σου ως μια αξιόλογη πηγή πληροφοριών, που αξίζει να του δώσει υψηλότερη κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα.

Υπάρχει όμως ακόμα μια βασική χρησιμότητα του blog. Σε βοηθάει να αυξήσεις τις πωλήσεις μέσω ίντερνετ. Υπάρχουν πράγματα που θα ήθελες να πεις στους επισκέπτες σου αν τους είχες μπροστά σου; Θα ήθελες να τους αναλύσεις περισσότερο τα πλεονεκτήματα των προϊόντων σου; Για παράδειγμα μπορεί να θέλεις να μιλήσεις για ειδικές χρήσεις, για μοναδικές ιδιότητες ή ακόμα για εμπειρίες άλλων χρηστών που τα δοκίμασαν. Μην διστάσεις να τα περιλάβεις σε μερικά καλογραμμένα blog posts.

Πάρε Πλεονέκτημα στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο

Οι παραπάνω είναι μερικές μόνο παράμετροι επιτυχίας ενός eshop που κάνει πρωταθλητισμό στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Υπάρχουν πολλές ακόμα που πρέπει να προσέξεις.

Βέβαια είναι σημαντικό να τονίσουμε πως οι ηλεκτρονικές πωλήσεις απαιτούν –εκτός από ένα καλοστημένο eshop- και την κατάλληλη προβολή και προώθηση του. Διαφορετικά είναι σαν να βάζεις να οδηγήσει το αγωνιστικό αυτοκίνητο που αναφέραμε στην αρχή ένας ερασιτέχνης οδηγός. Πόσο επιτυχία νομίζεις πως θα είχε ένα τέτοιο εγχείρημα;

Ξέρουμε πώς όλα αυτά ίσως σου ακούγονται λίγο περίπλοκα. Αν αυτό που χρειάζεσαι είναι ένα αφοσιωμένο συνεργάτη, που θα σε βοηθήσει να βάλεις τα πράγματα στη σειρά και θα δουλέψει μεθοδικά μαζί σου, εμπιστεύσου μας. Η εμπειρία μας σε επιτυχημένα project ηλεκτρονικού εμπορίου εγγυάται την επιτυχία και του δικού σου eshop.