Τα Πρώτα Βήματα για να Ξεκινήσετε το Marketing στην Επίχείρηση σας

Τα πρώτα βήματα στο marketing των μικρών επιχειρήσεων

Τα Πρώτα Βήματα για να Ξεκινήσετε το Marketing στην Επίχείρηση σας

“Θα μου άρεσε να εφαρμόσω αυτήν την ιδέα, αν είχα χρόνο”. Πόσοι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων δεν έχουν αναφωνήσει αυτήν τη φράση μπροστά σε μία δυνατότητα στρατηγικής marketing.

Η διατήρηση της ισορροπίας ανάμεσα σε ένα σχέδιο μάρκετινγκ και στους διαθέσιμους πόρους είναι αναμφισβήτητα ένα δύσκολο εγχείρημα που αντιμετωπίζει κάθε ιδιοκτήτης, ακόμη και αν έχει αναθέσει σε συγκεκριμένο συνεργάτη αυτό το καθήκον. Το πρόβλημα επίσης επηρεάζει και τα εσωτερικά τμήματα μάρκετινγκ που συνήθως σε μία μικρή επιχείρηση αποτελούνται από ένα μόνο άτομο.

Μήπως διαβάζοντας αυτές τις γραμμές νιώθετε ότι ανταποκρίνονται και στη δική σας περίπτωση; Αν ναι, δεν έχετε τον χρόνο ή τη δυνατότητα για λάθη, καθυστερήσεις ή περιττά έξοδα. Μερικές φορές αναρωτιέστε αν υπάρχουν πιο αποτελεσματικές μέθοδοι για να προσελκύσετε νέους πελάτες, αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν έχετε πραγματικά χρόνο για να μάθετε το πώς. Ωστόσο, μην απογοητεύεστε.

Παρακάτω θα δείτε ότι υπάρχει μια διαδικασία τριών βημάτων η οποία θα καταστήσει πιο διαχειρίσιμο το δύσκολο αυτό έργο της προσέλκυσης δυνητικών πελατών για τη μικρή επιχείρησή σας. Ακολουθούν τρεις συμβουλές-οδηγοί που θα σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε καλύτερα τον χρόνο σας και τα χρήματά σας και να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις προσπάθειές σας στο marketing.

Βήμα 1ο: Δημιουργήστε ένα μήνυμα για την επωνυμία σας

Θα σας φανεί παράξενο, αλλά το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε για να προσελκύσετε δυνητικούς πελάτες δεν έχει καμία σχέση με τη στόχευση δυνητικών πελατών.

Το θεμέλιο όλου του marketing των μικρών επιχειρήσεων είναι το μήνυμά σας. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να είστε σε θέση να εκφράσετε:

1. Ακριβώς αυτό που κάνετε.

2. Το γιατί είστε καλύτεροι από τους ανταγωνιστές σας και αξίζει αυτό που χρεώνετε; και,

3. Γιατί το κοινό σας πρέπει να σας επιλέξει.

Αυτό ονομάζεται το brand message. Είναι σημαντικό να αναπτύξετε brand message προτού κάνετε οποιοδήποτε είδος marketing και συγκεκριμένα προτού δημιουργήσετε έναν ιστότοπο, προτού ξεκινήσετε τα social media, ακόμη και προτού επιλέξετε το λογότυπο και τα χρώματα που θα χαρακτηρίζουν την εταιρεία σας.

Εάν έχετε ήδη κάνει αυτές τις ενέργειες και δεν έχετε ορίσει το μήνυμα της επωνυμίας σας, δεν πειράζει. Απλώς πρέπει να κάνετε μια παύση και να δώσετε στα μηνύματά σας προτεραιότητα. Στη συνέχεια, επιστρέψτε και βεβαιωθείτε ότι έχετε ενσωματώσει το νέο μήνυμα της επωνυμίας σας σε όλα τα κανάλια marketing.

Το βήμα αυτό υποστηρίζουν και τα διαθέσιμα στοιχεία:  Μια μελέτη του 2018 στο Strategic Management Journal διαπίστωσε ότι το «συγκεκριμένο μήνυμα που παρέχει λεπτομέρειες και συγκεκριμένες πληροφορίες» έχει μεγάλη επιρροή στην απόκτηση νέων πελατών. Οι άνθρωποι θέλουν να ακούσουν το σκεπτικό σας προτού σας διαθέσουν τα χρήματά τους.

Τι μπορούμε να μάθουμε από το μάρκετινγκ της δεκαετίας του ’80

Θυμάστε τον Χρυσό Οδηγό; Οι παλαιότεροι σίγουρα θα έχουν πολλές αναμνήσεις από το μεγάλο αυτό βιβλίο που είχε κάθε επιχείρηση και κάθε σπίτι. Οι νεότεροι μπορούν να μάθουν ότι επρόκειτο για μια τεράστια, χάρτινη, πηγή πληροφοριών με διευθύνσεις και τηλέφωνα τόσο για τις εταιρείες όσο και για τους ιδιώτες.

Στην ουσία, ο τηλεφωνικός κατάλογος αποτελούσε θεμελιώδες στοιχείο του marketing για πολλές επιχειρήσεις μέχρι και τις προηγούμενες δεκατίες. Πολύ πριν μάθουν όλοι τα μυστικά του internet για να εμφανίζονται στην πρώτη σελίδα της Google, οι τοπικοί πάροχοι υπηρεσιών άλλαζαν τα ονόματά τους σε “AAA Υδραυλικό και ηλεκτρολογικό υλικό”, ώστε να εμφανίζονται πρώτοι αλφαβητικά στον τηλεφωνικό κατάλογο. Πριν από την εποχή των διαφημίσεων στο Facebook, οι επιχειρήσεις πλήρωναν επιπλέον χρήματα για μεγαλύτερες και πιο φανταχτερές διαφημίσεις, έτσι ώστε οι χρήστες να τις βλέπουν πρώτοι και να τις καλούν.

Η τιμή της διαφήμισης καθοριζόταν από το μέγεθος, επομένως ήταν ενστικτωδώς σημαντικό να βρεθούν οι λίγες, αλλά απόλυτα κατάλληλες λέξεις, για να προσεγγίσει κανείς το κοινό του και να το ωθήσει να σηκώσει το τηλέφωνο και να καλέσει μια συγκεκριμένη εταιρεία και όχι μία άλλη. Επειδή αυτή η διαφήμιση του Χρυσού Οδηγού ήταν συχνά η μόνη διαφήμιση που θα έκανε μια μικρή επιχείρηση, οι ιδιοκτήτες χρειάζονταν πολύ χρόνο για να δημιουργήσουν αυτό που επρόκειτο να πουν για να προσελκύσουν πιθανούς πελάτες.

Τώρα πια υπάρχουν τόσες πολλές πλατφόρμες και επιλογές για την προσέλκυση δυνητικών πελατών, πολλές από τις οποίες δίνουν προτεραιότητα στα γραφικά. Είναι κατανοητό εάν ακριβώς αυτή η πληθώρα επιλογών και τα φανταχτερά γραφικά έχουν παρασύρει και εσάς από την ουσία του μηνύματος. Από τη στιγμή ωστόσο που το συνειδητοποιείτε, είναι σημαντικό να το διορθώσετε. Μόλις δημιουργήσετε το μήνυμά σας, θα εξοικονομήσετε χρόνο σε κάθε τακτική που δοκιμάζετε, επειδή μεγάλο μέρος της δημιουργικής δουλειάς έχει ήδη πια γίνει.

Βήμα 2ο: Απορρίψτε τις τακτικές που δεν έχουν αποτέλεσμα

Μια άλλη πτυχή που μπορεί να είναι δύσκολη για το marketing μικρών επιχειρήσεων είναι η μέτρηση. Η εφαρμογή τακτικών μάρκετινγκ όπως η συλλογή δεδομένων και η ανάλυση του τρόπου με τον οποίο λειτουργούν αυτές οι προσπάθειες απαιτεί πολύ χρόνο και πράγματι μπορεί να φαντάζει σαν τεράστιο έργο για μια μικρή επιχείρηση.

Η μέτρηση, όμως, είναι ζωτικής σημασίας για ένα επιτυχημένο πρόγραμμα marketing. Εάν δεν μετράτε την απόδοση της επένδυσης όλων των ενεργειών μάρκετινγκ, πώς θα γνωρίζετε τι λειτουργεί και, το πιο σημαντικό, πώς θα αναπαράγετε αυτό που λειτουργεί;

Εάν μετρήσετε τα αποτελέσματά σας και διαπιστώσετε ότι έχετε ενέργειες marketing που σπαταλούν τους πόρους σας, μη φέρνοντας νέους δυνητικούς πελάτες, εγκαταλείψτε τις τώρα. Κάθε ευρώ που εξοικονομείτε εγκαταλείποντας μια μέθοδο που δεν έχει καλή απόδοση είναι ένα ευρώ που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να βρείτε κάτι καλύτερο.

Βήμα 3ο: Αποκτήστε έναν συνεργάτη ειδικευμένο στο marketing των μικρών επιχειρήσεων

Πολλές επιχειρήσεις διστάζουν να ζητήσουν επιπλέον βοήθεια γιατί πιστεύουν ότι τα τρέχοντα ή προηγούμενα έξοδά τους ήταν χωρίς απόδοση. Και αυτό, μπορεί όντως να είναι αλήθεια. Όταν όμως μια εταιρεία marketing αναλαμβάνει μια μικρή επιχείρηση για να τη βοηθήσει να αποκτήσει περισσότερους δυνητικούς πελάτες, πρέπει πάντα να εξετάζει τους διαθέσιμους πόρους και τι ήδη έχει γίνει. Μια έμπειρη εταιρεία στο marketing των μικρών επιχειρήσεων μπορεί να βοηθήσει τους πελάτες της να αξιοποιήσουν κάθε ευρώ που επενδύουν σε αυτό.

Εάν επομένως έχετε ήδη μια επιτυχημένη επιχείρηση, φανταστείτε τι θα μπορούσατε να κάνετε με την εξωτερική υποστήριξη κάποιου που θα αναλάβει το marketing που δυσκολεύεστε να φέρετε εις πέρας. Και όχι μόνο: η ανάθεση ορισμένων ευθυνών σε μια εταιρεία marketing θα σας εξοικονομήσει χρόνο και θα σας βοηθήσει να εστιάσετε σε εκείνες τις πτυχές της δουλειάς σας στα οποία είστε καλύτεροι.