Πώς να Πουλήσεις Πράγματα στο Internet
Το να πουλάς τα πράγματα σου μέσω internet δεν έχει μεγάλες διαφορές με το να ανοίξεις ένα φυσικό κατάστημα πώλησης. Σίγουρα έχει μερικά πλεονεκτήματα στο κόστος και στο κοινό που μπορείς να προσεγγίσεις. Αυτό όμως αυτό δεν πρέπει να σε κάνει να το αντιμετωπίσεις με λιγότερη σοβαρότητα.
Ο χρόνος που πρέπει να επενδύσεις στην επιτυχία της νέας σου επιχείρησης είναι ο ίδιος και σε μερικές περιπτώσεις περισσότερος από ότι σε ένα φυσικό κατάστημα.
Επίσης, όπως κάθε επιχείρηση που θέλει αν είναι νόμιμη, απαιτείται να έχεις κάνει έναρξη στην Εφορεία και να εκδίδεις αποδείξεις πώλησης των προϊόντων. Δεν είναι αυτός ένας σοβαρός λόγος για να δώσεις το καλύτερο που μπορείς στο νέο σου εγχείρημα;
Τι άλλο χρειάζεσαι;
Προαπαιτούμενο: Ένα eshop που θα σκοτώνει!
Είναι εύκολο να φτιάξεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με χαμηλό κόστος με κάποιο έτοιμο λογισμικό. Κανείς όμως δεν σου εγγυάται ότι θα σε βοηθήσει να πουλήσεις τα πράγματα σου. Αντίθετα η εμπειρία μας έχει δείξει ότι κανένα επιτυχημένο eshop δεν έχει γίνει με φτηνά υλικά.
Από το να πληρώσεις κάτι που δεν θα αποδώσει στην πράξη, είναι προτιμότερο να επενδύσεις λίγα χρήματα παραπάνω σ’ ένα custom eshop που θα είναι προσαρμοσμένο στις δικές σου ανάγκες και θα έχει υψηλές τεχνικές προδιαγραφές. Αυτό το eshop θα σε βοηθήσει να διαχειρίζεσαι εύκολα μόνος σου τα προϊόντα σου, να προσθέτεις περιεχόμενο, θα είναι παραμετροποιημένο για το SEO, θα έχει responsive design και θα διευκολύνει τον πελάτη να συναλλαχθεί μαζί σου.
Μιλώντας για περιεχόμενο δεν εννοώ φυσικά μόνο για κείμενα. Είναι πολύ σημαντικό να δημιουργήσεις επίσης βίντεο, εικόνες, για το eshop σου αλλά και για τα social media.
Η παραγωγή περιεχομένου θέλει δέσμευση και προσπάθεια. Δεν μιλάμε για λίγο περιεχόμενο, περιστασιακά, όταν δεν έχεις κάτι άλλο να κάνεις. Το ιδανικό θα ήταν να προσθέτεις περιεχόμενο αρκετές φορές κάθε εβδομάδα. Τι θα λες τόσο συχνά; Τα πάντα γύρω από τα προϊόντα σου. Ανάλυσε χαρακτηριστικά, πλεονεκτήματα, ιδιαιτερότητες, δώσε οδηγίες χρήσης, κάνε προσφορές, μίλα για την εταιρία σου, δώσε δωρεάν συμβουλές. Αν είχες ένα φυσικό κατάστημα και μιλούσες face to face με το πελάτη σου, τι θα του έλεγες;
Χωρίς διαφήμιση στο internet δεν θα βρεις εύκολα πελάτες
Πολλοί που βρίσκονται στη θέση σου πιστεύουν ότι αρκεί να κατασκευάσουν ένα eshop και να ανεβάσουν τα προϊόντα τους ώστε να έρθουν οι πωλήσεις. Συνήθως αυτό κάνει το 90% των ιδιοκτητών eshop. Και για αυτό αποτυγχάνουν! Γιατί πωλήσεις στο ίντερνετ χωρίς διαφήμιση απλά δεν υπάρχουν.
Το Google Ads είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα διαφήμισης στο internet. Μέσω αυτής έχετε τη δυνατότητα να τοποθετείτε την διαφήμιση σας σε επιλεγμένα σημεία στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης. Οι διαφημίσεις εμφανίζονται στο επάνω μέρος της σελίδας, πριν τα οργανικά αποτελέσματα, επειδή υποβάλλονται προσφορές για αναζητήσεις που περιέχουν μια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί. Επίσης προβάλλονται σε συγκεκριμένα σημεία ενός εκτεταμένου δικτύου συνεργαζόμενων websites.
To αντίπαλο δέος της πληρωμένης διαφήμισης στο Google είναι το Search Engine Optimization (SEO). Tο SEO είναι μια πρακτική που βελτιώνει την κατάταξη του eshop σου στα δωρεάν αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης όπως η Google. Όσο περισσότερη σχετική οργανική επισκεψιμότητα κερδίζεις, τόσο περισσότερες πωλήσεις θα έχεις. Αλλά δεν είναι το ίδιο με αυτό που κάνει το Google Ads; Είναι το ίδιο, με τη διαφορά ότι το SEO σου φέρνει –όπως είπαμε- οργανική ή αλλιώς δωρεάν επισκεψιμότητα. Δεν πληρώνεις για κάθε κλικ που οδηγεί στο website σου.
Και τώρα φτάνουμε στο σημαντικό ερώτημα: ποια στρατηγική από τις δύο πρέπει να χρησιμοποιήσεις;
Εάν ακολουθήσεις αυτό που κάνουν οι έμπειροι διαφημιζόμενοι, πιθανόν να επιλέξεις και τους 2 τύπους διαφήμισης στο internet. Θα θέλεις να πάρεις όσο το δυνατόν περισσότερη οργανική κίνηση, αλλά θα τη συμπληρώνεις με την πληρωμένη διαφήμιση για να πετύχεις τους στόχους της στρατηγικής marketing.
Η σωστή στρατηγική marketing θα φέρει καλύτερα αποτελέσματα με μικρότερο κόστος
Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε πως κάθε επιχείρηση είναι ένας ζωντανός οργανισμός με το δικό του χαρακτήρα και τις δικές του ανάγκες. Καμία επιχείρηση δεν είναι ίδια με μία άλλη, εφόσον αλλάζουν οι άνθρωποι που την απαρτίζουν. Επομένως, εφόσον αλλάζουν οι ανάγκες της, κάθε επιχείρηση αναμένουμε να έχει την δική της μοναδική συνταγή ανάπτυξης.
Αν θέλεις να πετύχεις αύξηση πωλήσεων, πρέπει πρώτα να αποφασίσεις την στρατηγική marketing που θα ακολουθήσεις και μετά να βρεις τα εργαλεία που θα την υπηρετήσουν.
Αν χρειαστείς βοήθεια στην επιλογή της καλύτερης στρατηγικής έλα να γνωριστούμε. Η Bizz ειδικεύεται στην ανάπτυξη επιχειρήσεων online. Έχουμε βοηθήσει πολλούς νέους επιχειρηματίες σαν εσένα να πετύχουν. Γιατί να μην εκμεταλλευτείς την εμπειρία μας;