SEO + Content Marketing = Πρώτη Σελίδα Google
Για κάθε επιτυχημένο love story χρειάζονται δύο άτομα με βαθιά αισθήματα αγάπης και αλληλεξάρτησης. Το happy end μιας τέτοιας ιστορίας είναι συνήθως ένας παραμυθένιος γάμος. Στο digital marketing, για να μπορέσεις να φέρεις το website σου στην πρώτη σελίδα Google, χρειάζεται να έχεις επιτύχει πρώτα το δικό σου love story: SEO + Content Marketing.
Τι Είναι το Content Marketing
Το content marketing ή μάρκετινγκ περιεχομένου είναι η στρατηγική επιλογή δημιουργίας περιεχομένου υψηλής ποιότητας για το website μας. Σκοπός του είναι να αιχμαλωτίσει την προσοχή του επισκέπτη και να τον ενημερώσει για κάτι που τον ενδιαφέρει, χωρίς να επιδίδεται στο λεγόμενο hard selling (σκληρή πώληση). Το content marketing δεν γίνεται για τις μηχανές αναζήτησης, γίνεται για τους ανθρώπους.
Το περιεχόμενο που θα δημιουργήσεις είναι καταρχήν τα πληροφοριακά κείμενα που θα αφορούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, την χρήση τους, την εταιρία σου και τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, εξελίξεις που συμβαίνουν στον τομέα σου και οτιδήποτε άλλο θα μπορούσε να ενδιαφέρει τον επισκέπτη σου.
Περιεχόμενο όμως είναι και οι φωτογραφίες που θα υπάρχουν στο website σου, τα βίντεο που θα αναρτήσεις και τα ebooks που θα προσφέρεις.
Όλα τα παραπάνω πρέπει να είναι ποιοτικά και πρωτότυπα.
Τι Χρειάζεται (και τι Όχι) για Επιτυχημένο Μάρκετινγκ Περιεχομένου
Δεν αρκεί (αν πουλάς προϊόντα) να πάρεις έτοιμες τις περιγραφές του προμηθευτή σου και να τις γράψεις στην σελίδα του προϊόντος. Ούτε είναι κατάλληλο να αρχίσεις να αντιγράφεις με copy paste κείμενα άλλων που βρίσκεις σχετικά και ενδιαφέροντα. Μάλιστα αυτό ίσως είναι και το χειρότερο που μπορείς να κάνεις για βοηθήσεις το SEO του website σου. Ο αλγόριθμος της Google έχει γίνει πλέον πολύ πολύ έξυπνος για να πιάνει τα websites που αντιγράφουν από άλλα και να τα τιμωρεί ρίχνοντας τα στα οργανικά αποτελέσματα.
Επίσης κάτι που συχνά συναντάμε είναι το spamming, δηλαδή websites που είναι «στημένα» ώστε να κοροϊδέψουν την Google, αλλά δεν έχουν καθόλου ουσιαστικό περιεχόμενο. Πως τα αναγνωρίζουμε; Μπαίνουμε για παράδειγμα στο site ενός digital marketing agency που παρέχει υπηρεσίες διαφήμισης στο Google Adwords. Και βλέπετε στο πάνω και το κάτω μέρος της σελίδας να γράφει κάτι σαν και αυτό: ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ GOOGLE ADWORDS, GOOGLE ADWORDS ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ, ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ GOOGLE, GOOGLE ADVERTISING, ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ADWORDS, κ.ο.κ . Ενδιάμεσα υπάρχει ένα κείμενο 3-4 γραμμών που επαναλαμβάνει τις λέξεις κλειδιά (keywords) που υπάρχουν πάνω και κάτω, χωρίς ουσιαστικά να σας λέει τίποτα για την παρεχόμενη υπηρεσία. Τι καταλαβαίνετε; Ότι το περιεχόμενο του είναι στημένο μόνο για το SEO και δεν είναι ούτε πρωτότυπο ούτε ποιοτικό.
Για να κάνουμε μάρκετινγκ περιεχομένου χρειαζόμαστε κείμενα που ν’ απαντούν σε ερωτήσεις όπως για παράδειγμα: ποια είναι τα χαρακτηριστικά αυτού που προσφέρω; Ποια τα πλεονεκτήματα του έναντι των ανταγωνιστικών προϊόντων; Τι προσφέρει στον πελάτη αν το αγοράσει; Τι θα κερδίσει που δεν μπορεί να τα πάρει από κανέναν άλλο ανταγωνιστή; Γιατί η τιμή μου είναι η κατάλληλη για το προϊόν; Ποιες άλλες χρήσεις μπορεί να έχει; Ποιος είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος χρήσης;
Οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα και οι πληροφορίες που δεν μπορούν να βρεθούν εύκολα αλλού, βοηθούν τον επισκέπτη να αποκτήσει ουσιαστική γνώση για το προϊόν ή την υπηρεσία σου. Πως αυτό βοηθά το SEO τώρα;
Η Google ανιχνεύοντας τον website σου με τα crawls και τα bots που διαθέτει, το χαρακτηρίζει ως μια ενδιαφέρουσα πηγή πληροφοριών. Όσο ποιο ενδιαφέρον το αξιολογεί τόσο υψηλότερα το κατατάσσει στα οργανικά αποτελέσματα. Αν μάλιστα το ενημερώνεις σε τακτική βάση (2-3 φορές το μήνα) με πλούσια άρθρα (1000 λέξεων τουλάχιστον) που διαθέτουν τα παραπάνω χαρακτηριστικά, μπορείς βάσιμα να αισιοδοξείς ότι σύντομα θα δεις το website σου να φιγουράρει στην πρώτη σελίδα Google.
Βελτιστοποίηση Περιεχομένου για την Google
Για το πώς ένα κείμενο είναι συναρπαστικό σκέψου τους πολιτικούς που βλέπουμε στην τηλεόραση. Οι περισσότεροι από αυτούς (οι επαγγελματίες πολιτικοί ειδικά) χρησιμοποιούν την λεγόμενη «ξύλινη γλώσσα». Μιλάνε δηλαδή με ένα τρόπο πολύ βαρετό, που σε κάνει να θέλεις να πατήσεις το mute ή να αλλάξεις κανάλι. Και αν καμιά φορά εμφανιστεί ένας νέος πολιτικός που «μιλάει σαν κανονικός άνθρωπος» πόσο διαφορετικός δείχνει! Λοιπόν εσύ πως θέλεις να μιλάς με τα κείμενα σου στο website σου; Σαν επαγγελματίας πολιτικός ή σαν κανονικός άνθρωπος;
Από την άλλη ο τρόπος γραφής που βοηθά την Google είναι διαφορετικός, γιατί αυτή διαβάζει κώδικα, δεν καταλαβαίνει το νόημα του κειμένου σου. Πως την βοηθάς να διαβάσει καλύτερα το περιεχόμενο σου; Καταρχήν πρέπει να έχεις επιλέξει τα κατάλληλα meta tags (Title, Description και keywords) στον κώδικα της κάθε σελίδας σου. Αυτό θα την βοηθήσει να καταλάβει για ποιο θέμα μιλάς στο άρθρο σου.
Ακόμα οι λέξεις-κλειδιά (keywords) πρέπει να βρίσκονται μέσα στο κείμενο σου, σε μεγάλο αριθμό, αλλά όχι υπερβολικά μεγάλο. Θυμήσου: θα το διαβάσουν άνθρωποι εκτός της Google και αυτοί πρέπει να βγάζουν νόημα. Και επίσης δεν πρέπει να υποπέσεις στο θανάσιμο αμάρτημα του spamming που αναφέραμε προηγουμένως. (Αν όλα αυτά σου φαίνονται πολύ δύσκολα για να τα κάνεις μόνος, γιατί δεν ζητάς την βοήθεια ενός έμπειρου digital marketing agency😉
To Μάρκετινγκ Περιεχομένου Δεν Είναι Αρκετό
Αρχικά, όταν κανείς δεν ξέρει το site σου, δεν θα έχεις επισκέπτες. Είσαι σαν τον chef που ανοίγει το μαγαζί με το καλύτερο street food της πόλης, αλλά δεν το ξέρει κανένας, γιατί δεν το έχει δοκιμάσει κανείς. Ο καλύτερος τρόπος για να διαφημιστεί είναι να καλέσει κριτικούς φαγητού, δημοσιογράφους, celebrities, food bloggers και αρκετό κόσμο για να το δοκιμάσουν δωρεάν. Αυτό θα δημιουργήσει τον απαραίτητο ντόρο που θα φέρει και τους πρώτους πελάτες. Όταν το μάθει ο κόσμος και αρχίσει να γίνεται talk of the town όλα θα κυλούν προς όφελος του.
Παλαιό Περιεχόμενο & SEO
Πως μπορείς να το κάνεις; Με τα κατάλληλα εργαλεία θα μπορούσες να βελτιστοποιήσεις τα παλιά σου κείμενα σου ώστε να είναι περισσότερο φιλικά στα νέα δεδομένα της Google. Να ενισχύσεις λέξεις κλειδιά, να αφαιρέσεις άλλες, να διορθώσεις τυχών λάθη στη σύνταξη που δεν είχες δει αρχικά, να προσθέσεις νέες πληροφορίες ή στατιστικά στοιχεία. Ακόμα μπορείς να προσθέσεις βίντεο ή φωτογραφίες που θα του δώσουν νέα πνοή. Όλα αυτά θα δώσουν ένα ισχυρό σήμα στην Google ότι το website ενημερώνεται συχνά, ότι υπάρχει φρέσκια πληροφορία που αξίζει να μάθουν όσοι την αναζητούν.
Τι Πρέπει να Κάνεις
See you there!!!