To Social Media Marketing στην Bizz Κερδίζει το Κοινό σας [Οδηγός 2024]
Τα social media έχουν μπει στην καθημερινότητα των χρηστών του internet, αλλά έχουν επαναπροσδιορίσει και τον τρόπο που οι επιχειρήσεις έρχονται σε επαφή μαζί τους. Οι περισσότεροι χρήστες του internet (περίπου 1,7 δις παγκόσμια) χρησιμοποιούν τα social media για να επικοινωνήσουν ή να βρουν φίλους, να ανεβάσουν προσωπικές φωτογραφίες, να κάνουν γνωστή την άποψη και τις προτιμήσεις τους, κ.ο.κ.
Αυτή η τάση καθιστά τα social media ένα θησαυρό γνώσης για τα χαρακτηριστικά του κοινούς τους, ενώ ταυτόχρονα δίνει στις επιχειρήσεις ένα πολύτιμο εργαλείο στοχευμένης προσέγγισης των χρηστών. Το Social Media Marketing (SMM) έρχεται να πάρει αυτόν τον θησαυρό γνώσης και να τον χρησιμοποιήσει προς όφελος των επιχειρήσεων.
Τι Δεν Είναι Social Media Marketing
Αξίζει να τονίσουμε ότι το να έχει κάποιος μια σελίδα στο Facebook, που ανεβάζει post με φυτογραφίες από τα προϊόντα του, δεν σημαίνει ότι κάνει και Social Media Marketing. Το ίδιο ισχύει και για όλα τα social media.
Επίσης, Social Media Marketing δεν γίνεται όταν χρησιμοποιείτε σπάνια τα social media. Η ταχύτητα ενημέρωσης τους, η ανάγκη για άμεση-ειλικρινή επικοινωνία με άλλους χρήστες απαιτεί να έχετε συνεχή επαφή μαζί τους.
Μια ακόμα λανθασμένη προσέγγιση του SMM είναι η άποψη πως πρέπει να έχετε λογαριασμό σε όλα τα social media για να είστε αποτελεσματικοί. Αν υπήρχαν 3-5 διαφορετικά κοινωνικά δίκτυα στα οποία θα μπορούσαμε να βρούμε όλους τους χρήστες, αυτή η άποψη θα είχε βάση. Αλλά υπάρχουν δεκάδες στον αριθμό, με διαφορετικό προφίλ χρηστών το καθένα. Φανταστείτε την σπατάλη χρόνου και χρήματος που θα είχαμε, αν προσπαθούσαμε να έχουμε παρουσία σε όλα αυτά.
Χαρακτηριστικά του Επιτυχημένου Social Media Marketing
Το Social Media Marketing που γίνεται με τον σωστό τρόπο έχει τουλάχιστον 3 βασικά χαρακτηριστικά:
#1. Είναι στοχευμένο
Ψάχνουμε να βρούμε τα social media που το κοινό σας χρησιμοποιεί. Δεν κάνουμε αλόγιστη χρήση τους με την αντίστοιχη σπατάλη σε χρόνο. Απαντάμε καταρχήν στο ερώτημα: «Που βρίσκεται το κοινό σας;». Κατόπιν βρίσκουμε τις προτιμήσεις του, τι αναζητά, πως επικοινωνεί και τι δεν του αρέσει σαν περιεχόμενο. Όλα αυτά θα μας βοηθήσουν να αποφασίσουμε τον τρόπο προσέγγισης του.
#2. Επικοινωνεί περισσότερο
Όπως τονίσαμε και παραπάνω η σπάνια ή περιστασιακή χρήση των social media δεν έχει αποτέλεσμα. Φανταστείτε ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα για εσάς, αν ανοίγατε την επιχείρηση σας περιστασιακά ή σπάνια. Μάλλον θα χάνατε την πελατεία σας. Το ίδιο και περισσότερο στα social media όπου το κοινό είναι εθισμένο στην ταχύτητα της ενημέρωσης. Είναι απαραίτητη η συχνή ενημέρωση του προφίλ σας. Και σε αυτό όμως υπάρχουν όρια που ξεπερνώντας τα μπορεί να φέρουν το αντίθετο αποτέλεσμα.
#3. Έχει κατάλληλο περιεχόμενο
Ακούγοντας την λέξη «κατάλληλο» τι σας έρχεται στο μυαλό; Πάντως όχι σίγουρα φωτογραφίες των προϊόντων σας με την εντολή «Αγόρασε Τώρα». Οι χρήστες βρίσκονται στα social media όχι για να αγοράσουν τα προϊόντα ή για να αγαπήσουν την επιχείρηση μας. Είναι εκεί για να επικοινωνήσουν και να ανταλλάξουν ιδέες. «Εισβάλοντας» λοιπόν στο χώρο τους, πρέπει να δείξουμε τον ανάλογο σεβασμό και να τους περάσουμε τα μηνύματα μας μέσα από περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει.
Διαφήμιση στα Social Media
Ένα ξεχωριστό μέρος του Social Media Marketing είναι η διαφήμιση στα κοινωνικά δίκτυα. Το Facebook, το Twitter, το Linkedin διαθέτουν διαφημιστές πλατφόρμες εφάμιλλες του Google Adwords, όσον αφορά την παραμετροποίηση που προσφέρουν. Μας δίνουν την ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή με το κοινό μας, στοχευμένα, αποτελεσματικά και με υψηλή απόδοση.
Bizz & Social Media Strategy
Από όσα αναφέραμε μέχρι τώρα, είναι φανερό πως το Social Media Marketing της επιχείρησης σας για να έχει επιτυχία πρέπει να γίνει οργανωμένα και επαγγελματικά. Στην ΒΙΖΖ αναλαμβάνουμε να χτίσουμε το κατάλληλο πρόγραμμα για την επιχείρηση σας.
Η διαδικασία που ακολουθούμε είναι:
- Αναλύουμε τους στόχους σας και καθορίζουμε την στρατηγική που τους εξυπηρετήσει.
- Βρίσκουμε τα Social Media που συχνάζει το κοινό σας και δημιουργούμε το δικό σας προφίλ.
- Αναπτύσσουμε μοναδικό περιεχόμενο (content marketing) για το κάθε ένα ξεχωριστά.
- Οργανώνουμε την παρουσία σας ώστε να έχετε την κατάλληλη συχνότητα δημοσιεύσεων
- Παρακολουθούμε και συντηρούμε το προφίλ σας, δίνοντας έμφαση στην δικτύωση με νέους χρήστες συνεχώς
- Όποτε χρειάζεται δημιουργούμε διαφημιστές καμπάνιες για εσάς και τις χειριζόμαστε για όσο διάστημα διαρκούν.
Αν θέλετε έναν επαγγελματία συνεργάτη που θα αναλάβει την οργάνωση του Social Media Marketing της επιχείρησή σας, τηλεφωνήστε μας στο 210 3004448. Η ομάδα της BIZZ θα χαρεί να συνεργαστεί μαζί σας, με στόχο να αναπτύξουμε δυναμικά την ψηφιακή σας περιουσία στα Social Media.