
5 Λόγοι που το Website σου «Διώχνει» τους Επισκέπτες του
Ναι, καλά κατάλαβες. Δεν αρκεί να φέρεις τον επισκέπτη στο website σου. Πρέπει να μπορείς να τον κρατήσεις και ακόμα περισσότερο να τον μετατρέψεις σε πελάτη.
Αν δεν ξέρεις που βρίσκονται σήμερα οι επιδόσεις του, αρκεί να κοιτάξεις στα Google Analytics του site σου τους δείκτες Bounce Rate (Ποσοστό Εγκατάλειψης) και Average Session Duration (Μέση Διάρκεια Περιόδου Σύνδεσης). Ο πρώτος δείχνει το ποσοστό των επισκεπτών που έφυγαν χωρίς να επισκεφτούν άλλη σελίδα πλην της μιας που μπήκαν. Όσο ποιο υψηλός ο δείκτης, τόσο μικρότερη η επιρροή που άσκησε στους πελάτες σου. Αν αυτό συνδυαστεί με μια Average Session Duration μόλις μερικών δευτερολέπτων, τότε έχεις κάθε λόγο να πιστεύεις ότι κάτι δεν πάει καλά με το σχεδιασμό του website σου.
Είναι σημαντικό να θυμάσαι ότι τα νούμερα λένε πάντα την αλήθεια. Αν διαπιστώσεις ότι υπάρχουν προβλήματα στο website design, μην απογοητεύεσαι. Ακολουθούν οι 5 ποιο πιθανές αιτίες του προβλήματος και συμβουλές για να τις διορθώσεις.
#1. Δεν έχει Responsive Design
Το Responsive Design προσφέρει προσαρμογή του περιεχομένου σε κάθε συσκευή (κινητό, tablet, desktop) και σε κάθε πιθανή διάσταση οθόνης. Έτσι το website σου γίνεται mobile-friendly (φιλικό προς κινητές συσκευές) και δεν χάνεις τους επισκέπτες που τις χρησιμοποιούν.
Αν το δικό σου site δεν διαθέτει, μην το παίρνεις αψήφιστα. Μπορεί να χάνεις έως και το 60% των επισκεπτών σου, αυτών δηλαδή που σε βρίσκουν μέσα από μια κινητή συσκευή.
#2. Δεν έχει την κατάλληλη Website Personality
Όπως κάθε άνθρωπος, έτσι και το website σου έχει μια προσωπικότητα (website personality). Αυτή καθορίζεται μεταξύ των άλλων από το περιεχόμενο, τις εικόνες, τα χρώματα, τα βίντεο που έχεις χρησιμοποιήσει. Όλα αυτά θα πουν την σωστή ιστορία για την επιχείρηση σου, θα σε ξεχωρίσουν από τους ανταγωνιστές σου, θα δημιουργήσουν μια καλή user experience (UX) και πάνω από όλα θα μετατρέψουν τους επισκέπτες σε πελάτες σου.
Τώρα σκέψου: θα αγόραζες ποτέ από ένα κατάστημα του οποίου ο πωλητής έχει μια ενοχλητική προσωπικότητα; Γιατί λοιπόν να αγοράσει ο πελάτης σου, αν ο δικός σου «πωλητής» (website) δεν έχει την κατάλληλη προσωπικότητα;
#3. Έχει χαμηλές επιδόσεις
Αν το website σου έχει χαμηλές επιδόσεις σε τομείς η page speed, αν κατακλύζεται από πολλές διαφημίσεις, πολλά «ξερά» κείμενα ή και το αντίθετο, δηλαδή πολλές φωτογραφίες αλλά καθόλου πληροφοριακά κείμενα, είναι πολύ πιθανό ο επισκέπτης να κουράζεται και να το εγκαταλείπει.
Αν διαπιστώσεις ότι η αποδοτικότητα του (website performance) μειώνεται εξαιτίας κάποιου από τους παραπάνω παράγοντες, άλλαξε οπτική. Δες το website σου από την οπτική του πελάτη, όχι του ιδιοκτήτη. Αν ήσουν ένας από τους πελάτες σου, πως θα ήθελες να είναι και τι θα ήθελες να περιέχει;
#4. Μη Ποιοτικό Περιεχόμενο
Το ποιοτικό περιεχόμενο (content) έχει αναδειχθεί ως ο πλέον καθοριστικός παράγοντας SEO που λαμβάνει υπόψη της η Google για την εμφάνιση των οργανικών αποτελεσμάτων. Αυτό μας δείχνει την σπουδαιότητα που κατέχει σήμερα η ύπαρξη φρέσκου, μοναδικού περιεχομένου στο website μας.
Τι μπορείς να κάνεις; Μην μένεις στις απλές περιγραφές των προϊόντων. Μην αρκείσαι στα τετριμμένα και στα βασικά. Κυρίως μην αντιγράφεις τα κείμενα των άλλων. Γράψε «ζωντανά» κείμενα, δώσε περιγραφές και χρήσεις των προϊόντων σου, δώσε στους επισκέπτες πραγματικούς λόγους για να σε προτιμήσουν. Δώσε τους όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται, ώστε να μην τις αναζητήσουν από τον ανταγωνιστή σου.
#5. Δεν έχεις (τα κατάλληλα) Call-to-Actions
Το Call-to-Action (προτροπή για ενέργεια) είναι ένα ευδιάκριτο κουμπί ή link τοποθετημένο μέσα στο website που σκοπό έχει να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού και να το προτρέψει να πραγματοποιήσει μια επιθυμητή για εσένα ενέργεια. Αν δεν έχεις καθόλου CTA περνάς στον επισκέπτη το μήνυμα ότι δεν έχεις και πολύ ενδιαφέρον να πουλήσεις. Οπότε λογικά αυτός θα ενημερωθεί από το περιεχόμενο σου και μετά θα φύγει χωρίς να έχει κάνει αυτό που εσύ θέλεις: μια ενέργεια, όπως η αγορά.
Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να τοποθετήσεις ευδιάκριτα Call-to-Actions σε σημεία ενδιαφέροντος του περιεχομένου σου, δίνοντας ταυτόχρονα στον επισκέπτη και ένα κίνητρο για να τα πατήσει. Έτσι θα πετύχεις αυτό για το οποίο σχεδίασες το website σου, την πώληση.
Τώρα που ξέρεις πως θα μετρήσεις την αποδοτικότητα του website σου και από πού μπορεί να πηγάζουν προβλήματα και δυσλειτουργίες, τι θα κάνεις; Μια επιλογή είναι να γίνεις «ο άνθρωπος για όλες τις δουλειές» και να προσπαθήσεις να τα διορθώσεις μόνος σου.
Αποδεδειγμένα όμως η πλέον αποδοτική λύση είναι να ζητήσεις την βοήθεια ενός digital marketing agency. Αυτό θα σε γλυτώσει από πολύ κόπο, χρήμα και χρόνο. Δεν έχεις παρά να επικοινωνήσεις μαζί μας για να το διαπιστώσεις!