Εσύ Ξέρεις Τα Marketing Personas της Επιχείρησης σου;
Το να ξέρεις σε ποιο κοινό θα απευθυνθείς για να πουλήσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου είναι πολύ βασικό αν θέλεις να αυξήσεις τις πωλήσεις σου. Αν ξέρεις τα χαρακτηριστικά των ιδανικών πελατών σου, μπορεί να σε βοηθήσει να γλυτώσεις χρόνο και χρήματα από λάθος επιλογές στην διαφήμιση σου.
Στο growth hacking marketing, η διαδικασία σκιαγράφησης του προφίλ των ιδανικών πελατών ονομάζεται καθορισμός των marketing personas.
Θέλεις να δούμε τι θα πρέπει να ψάξεις να βρεις και που;
Που Πρέπει να τα Αναζητήσεις;
Κάνε καταρχήν μια βουτά στη database πελατών σου. Αν διαθέτεις κάποιο πολύ ενημερωμένο CRM είναι σίγουρο πως θα βρεις αυτό που ζητάς. Αν πάλι ως πελάτες σου είναι οι επισκέπτες του website σου, τότε δεν έχεις παρά να ανατρέξεις στα Google Analytics.
Τώρα σκέψου τους καλύτερους πελάτες που έχεις. Αυτούς για τους οποίους λες: «μακάρι να ήταν όλοι σαν τον Τάδε».
Τι Θα Αναζητήσεις;
Κατόπιν άρχισε να ψάχνεις στην database σου τα κοινά χαρακτηριστικά που έχουν όλοι αυτοί. Μερικές κατηγορίες πληροφοριών που πρέπει να ψάξεις είναι:
Δημογραφικά στοιχεία: η ηλικία, ο τίτλος ή η θέση εργασίας αυτού του ατόμου, το φύλο, το εισόδημα, ο τόπος κατοικίας.
Ψυχογραφικά: τα χόμπι τους, τι διαβάζουν, τι ακούν, τι ψάχνουν στο διαδίκτυο, τι τους τραβάει την προσοχή, τι τους προκαλεί να ψάξουν για μια λύση.
Προκλήσεις ή πρόβλημα: Κάνε μια λίστα με όλα τα προβλήματα που λύνεις για τους ιδανικούς πελάτες. Σκέψου τις συνομιλίες που είχατε στη συνάντηση που κάνατε ή στην τηλεφωνική επικοινωνία που είχατε, λεπτομέρειες που μπορεί να παρατήρησες ή που σου έκαναν εντύπωση.
Στην περίπτωση που αναζητάς τα marketing personas σου στα Google Analytics τα πράγματα είναι πολύ εύκολα. Εκεί μπορείς να βρεις πολλά δημογραφικά (ηλικία, φύλο, τόπο κατοικίας) και ψυχογραφικά στοιχεία (ενδιαφέροντα, θέματα που ψάχνουν στο internet). Ακόμα μπορείς να δεις από ποιο κανάλι marketing μπόρεσαν να σε βρουν (διαφήμιση adwords, seo, social media), πόσο χρόνο αφιέρωσαν στο website, πόσες και ποιες σελίδες διάβασαν και πολλά άλλα.
Τι Όφελος Θα Έχεις Αν Ξέρεις τα Marketing Personas;
Ξέροντας όλα τα παραπάνω τώρα μπορείς να σχηματίσεις τα marketing personas σου. Δεν χρειάζεται να είναι πολλά. Δύο ή τρία είναι αρκετά. Μάλιστα για να μην χαθείς σε πολύπλοκες στρατηγικές, αργότερα μπορεί να πάρεις την απόφαση να στοχεύσεις αρχικά ένα από όλα, το βασικό.
Αν θέλεις να δεις πως σκιαγραφούνται τα marketing personas ενός ξενοδοχείου και πως χρησιμοποιούνται στην πράξη μπορείς να διαβάσεις το άρθρο μας με θέμα: Σε Ποιον Θα Πεις την Ιστορία Σου;».
Το σημαντικό που θέλουμε να θυμάσαι είναι πως στην πραγματικότητα πρόκειται για μια απλή διαδικασία, που ξεκλειδώνει πολύπλοκα προβλήματα και σου γλυτώσει χρήματα που θα χάνονταν σε λάθος πολιτικές marketing. Τώρα είναι στο χέρι σου να ξεκινήσεις.
Θα χαρούμε να μάθουμε πώς τα πήγες και πόσο σε βοήθησε η διαδικασία καθορισμού των marketing personas σου. Αν σε κάποιο στάδιο θελήσεις την βοήθεια μας, μην διστάσεις να επικοινωνήσεις μαζί μας με κάποιον από τους διαθέσιμους τρόπους.