Πώς Θα Αυξήσεις τις Πωλήσεις Μέσω του Internet;
Είναι γεγονός πως το ερώτημα «Πώς να αυξήσω τις πωλήσεις μου;» απασχολεί κάθε επιχειρηματία που θέλει να αναπτύξει την εταιρεία του. Είμαστε σίγουροι πως αυτή είναι και η δική σου καθημερινή αγωνία, καθώς οι συνθήκες στην οικονομία δεν δείχνουν να βελτιώνονται στο άμεσο μέλλον.
Στην Bizz ζούμε αυτή την αγωνία δεκάδων επιχειρηματιών που συνεργαζόμαστε. Για να τους βοηθήσουμε να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, έχουμε αναπτύξει μια μέθοδο προβολής και προώθησης που βασίζεται σε εξελιγμένες τεχνικές marketing. Αυτές οι τεχνικές έχουν μεγάλη αποτελεσματικότητα και σχετικά μικρό κόστος.
Πολλές από αυτές θα αναφέρουμε εν συντομία στη συνέχεια αυτού του άρθρου. Πιστεύουμε ότι αξίζει να δώσεις την προσοχή σου στις πληροφορίες που ακολουθούν. Είτε πουλάς προϊόντα είτε υπηρεσίες, ακόμα και αν δεν τα εμπορεύεσαι μέσω internet, ολοκληρώνοντας την ανάγνωση του άρθρου θα έχεις μια ολοκληρωμένη απάντηση στο ερώτημα: «Πώς μπορώ να αυξήσω τις πωλήσεις μου μέσω του internet;».
Βήμα 1: Βρες ποιο είναι το κοινό σου
Από εδώ ξεκινούν όλα: σε ποιους θέλεις να πουλήσεις. Όταν θα ξέρεις ποιος είναι ο ιδανικός πελάτης σου, θα έχεις στα χέρια σου τις πληροφορίες που χρειάζονται για να κάνεις τα επόμενα βήματα.
Προσπάθησε να απαντήσεις σε ερωτήματα όπως:
- Σε ποιους θα κάνω πωλήσεις μέσω ίντερνετ;
- Βρίσκεται το κοινό μου στο internet; Συνηθίζει να αγοράζει online προϊόντα σαν το δικό μου;
- Είναι το είδος του προϊόντος και το μέγεθος του κοινού μου τέτοιο, ώστε να αξίζει να επενδύσω στην δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος;
- Ποια χαρακτηριστικά έχει ο ιδανικός πελάτης μου; Ποια ανάγκη θέλει να καλύψει αγοράζοντας το προϊόν μου;
Έχοντας ως εφόδιο τις απαντήσεις σε ερωτήσεις σαν και αυτές, θα γλυτώσεις από πολύ κόπο και έξοδα. Διαφορετικά θα πηγαίνεις ψάχνοντας στα τυφλά.
Βήμα 2: Καθόρισε το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα
Σε αυτό το βήμα πρέπει να βρεις το στοιχείο που θα σε κάνει ξεχωριστό και να διαφέρεις από όλους τους ανταγωνιστές σου. Κάνε μια απλή ερώτηση στον εαυτό σου: «Αν ο πελάτης μπορεί να βρει αυτό που πουλάω και αλλού, σε καλύτερη τιμή, με γρηγορότερη παράδοση και με καλύτερους όρους, γιατί να προτιμήσει εμένα;»
Αυτό λοιπόν που πρέπει να βρεις, είναι ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που θα κάνει την προσφορά σου να διαφέρει από όλους τους άλλους.
Αυτό συνήθως μπορεί να είναι κάποιο από τα ακόλουθα: χαμηλότερη τιμή, καλύτερη εξυπηρέτηση, καλύτερη ποιότητα, γρηγορότερη παράδοση. Αυτές είναι μερικές πιθανές εκδοχές. Ότι και αν επιλέξεις φρόντισε να δίνεις πραγματικό όφελος στον πελάτη σου.
Βήμα 3: Δημιουργία e-shop και περιεχομένου
Τώρα ήρθε η ώρα για να δημιουργήσεις το ηλεκτρονικό κατάστημα ή το website σου.
Αν θα κάνεις πωλήσεις μέσω internet, είναι καλύτερο να επενδύσεις λίγα χρήματα παραπάνω σ’ ένα custom eshop, που θα είναι προσαρμοσμένο στις δικές σου ανάγκες και θα έχει υψηλές τεχνικές προδιαγραφές. Με ένα τέτοιο eshop μπορείς να διαχειρίζεσαι εύκολα μόνος σου τα προϊόντα και τις παραγγελίες, είναι ιδανικό για SEO, έχει responsive design και διευκολύνει τον πελάτη να συναλλαχθεί μαζί σου.
Τα ίδια περίπου ισχύουν και στην περίπτωση που δεν θα κάνεις πωλήσεις μέσω internet και η ανάγκη σου είναι μόνο ένα website παρουσίασης της εταιρείας και της δραστηριότητας σου.
Όποια επιλογή και αν κάνεις, θα χρειαστεί οπωσδήποτε να επενδύσεις στην παραγωγή κατάλληλου περιεχομένου. ( Για περισσότερες πληροφορίες δες το άρθρο μας «Κερδίστε την προσοχή του κοινού σας με μοναδικό περιεχόμενο») Αυτό θέλει δέσμευση και προσπάθεια. Δεν μιλάμε για λίγο περιεχόμενο, περιστασιακά, όταν δεν έχεις κάτι άλλο να κάνεις. Το ιδανικό θα ήταν να προσθέτεις περιεχόμενο αρκετές φορές κάθε εβδομάδα.
Τι θα λες τόσο συχνά; Αυτά που θα έλεγες αν είχες τον πελάτη απέναντι σου. Ανάλυσε χαρακτηριστικά, πλεονεκτήματα, ιδιαιτερότητες, δώσε οδηγίες χρήσης, κάνε προσφορές, μίλα για την εταιρία σου, δώσε δωρεάν συμβουλές.
Βήμα 4: Έξυπνοι τρόποι διαφήμισης
Η εργαλειοθήκη της διαφήμισης στο internet είναι μεγάλη και περιλαμβάνονται μεταξύ των άλλων, έξυπνοι τρόποι διαφήμισης που δεν έχουν υψηλό χρηματικό κόστος, γιατί βασίζονται περισσότερο στη δική σου προσπάθεια. Ξεχωρίσαμε τρεις από αυτούς και στους παρουσιάζουμε.
Διαφήμιση με video
Το video marketing έχει υψηλή απόδοση επένδυσης (ROI). Αξίζει να αναφέρουμε ότι το YouTube προβάλει δισεκατομμύρια videos κάθε ημέρα, ενώ οι χρήστες του Facebook παρακολουθούν video τρεις φορές περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο είδος περιεχομένου.
Local SEO
Το SEO (Search Engine Optimization) είναι ένας χαμηλού κόστους τρόπος για να κερδίζεις καθημερινά πελάτες από το internet. Για να γίνει όμως σωστά, άρα και αποδοτικά, ίσως θα χρειαστείς την βοήθεια μιας εξειδικευμένης εταιρείας SEO.
Θα μπορούσες όμως να ξεκινήσεις για αρχή με το Local SEO, που μπορείς να κάνεις κάποια πράγματα μόνος σου. Το Local SEO βοηθά τοπικές επιχειρήσεις να προωθούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους σε πελάτες που κινούνται στην ίδια γεωγραφική περιοχή. (Για περισσότερες πληροφορίες δες το άρθρο μας: «Κερδίστε τη μάχη του Local SEO με το Google My Business»)
Αν θέλεις ένα κίνητρο για να χρησιμοποιήσεις αυτόν το έξυπνο τρόπο διαφήμισης θα αναφέρουμε ένα μόνο στατιστικό στοιχείο: Το 78% των τοπικών αναζητήσεων οδηγεί στην πραγματικότητα σε αγορές από καταστήματα της περιοχής.
Social Media
Η παραγωγή περιεχόμενου για τα social media αποτελεί την κορυφαία επιλογή πολλών επιχειρήσεων. Έξυπνοι τρόποι διαφήμισης σημαίνει ότι πρέπει να επιλέγεις πολύ προσεκτικά τα social media που θα χρησιμοποιήσεις, εστιάζοντας ιδανικά σε ένα ή δύο. Ποια; Αυτά που επηρεάζουν περισσότερο το κοινό σου.
Θυμήσου όμως ότι είναι σημαντικό να μην χάνεις παραγωγικό χρόνο χαζεύοντας στα social media και προσπαθώντας απλά να κάνεις φίλους.
Βήμα 5: Πληρωμένη Διαφήμιση στο Ίντερνετ
Ίσως οι έξυπνοι τρόποι να μην είναι αρκετοί. Τότε πρέπει να ρίξεις στη μάχη την πληρωμένη διαφήμιση στο ιντερνετ.
H διαφήμιση στο Facebook και η αντίστοιχη διαφήμιση στη Google προσφέρουν στις επιχειρήσεις -σαν την δική σου- μεγάλες ευκαιρίες για να προσεγγίσουν νέους πελάτες.
Το Google Ads είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα online διαφήμισης που σχετίζεται με την μηχανή αναζήτησης της Google. Θεωρείται ως ένα από τα καλύτερα μέσα διαφήμισης, γιατί έχει μεγάλη αποτελεσματικότητα για το κόστος που καταβάλεις. Το όφελος από την διαφήμιση στο Google είναι άμεσο και συνήθως διαρκεί όσο χρόνο τρέχει η καμπάνια σου.
Το Facebook προβάλλει διαφημίσεις σε άτομα που ενδέχεται να μην ψάχνουν για το προϊόν ή την υπηρεσία σου, αλλά που εσύ επιλέγεις να ταιριάζουν με το προφίλ των πελατών σου. Αυτές οι διαφημίσεις θα δημιουργήσουν αναγνωρισιμότητα για την επιχείρηση και τα προϊόντα σου.
Ποια είναι η καλύτερη επιλογή;
Όπως είναι φανερό από τα όσα προηγήθηκαν, η αύξηση πωλήσεων δεν επιτυγχάνεται με μια μόνο επιλογή. Η επιτυχία στο marketing έρχεται μέσα από μια οργανωμένη και μεθοδική προσπάθεια.
Στην Bizz όταν εργαζόμαστε για κάποιο πελάτη μας, ξεκινάμε πάντα από το να σχεδιάσουμε μια στρατηγική πωλήσεων προσαρμοσμένη στα δικά του δεδομένα. Αυτό σημαίνει ότι αναζητούμε τη δική του συνταγή ανάπτυξης με βάση τις ιδιαιτερότητες και τα οικονομικά δεδομένα της επιχείρησης του. Γι’ αυτό και καταφέρνουμε να φέρνουμε αξιοσημείωτη ανάπτυξη ακόμα και σε επιχειρήσεις με μικρό διαθέσιμο budget.
Αν μετά τα όσα ειπώθηκαν, τώρα αναρωτιέσαι: «Πως μπορώ να αυξήσω τις πωλήσεις μου με το μικρότερο ρίσκο;», να ξέρεις πως έχεις διαθέσιμη μια πολύ ασφαλή επιλογή. Κάλεσε μας σήμερα στο 210 300 4448 για μια δωρεάν συνάντηση. Εκεί -χωρίς δέσμευση- θα συζητήσουμε για το πώς μπορείς να αναπτύξεις την επιχείρηση σου περισσότερο από ότι μπορείς να φανταστείς!